Galaxy S20 Ultra سامسونگ حتی با وجود دوربین های بسیار پیشرفته ،بزرگنمایی حیرت انگیز ، 5G و ارایه ی عملکرد جدی ا با توجه قیمت 1400 دلاری خود  گزینه بسیار مناسبی به نظر نمیرسد.

نقاط قوت

عکس های چشمگیر

صفحه نمایش زرق و برق دار 120Hz

پشتیبانی 5G

باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعت

نقاط ضعف

دوربین ها عکسهای متناقض را ارائه می دهند

بسیار گران است

جک هدفون وجود ندارد

120 هرتز یک قاتل باتری است

بنابراین ممکن است بپرسید که چرا 1400 دلار قیمت دارد؟

قیمت نجومی کمی ساده تر می شود وقتی فکر کنید سامسونگ پیشرفته ترین دوربین خود را تا کنون در این گوشی پرچمدار بسته بندی کرده است: چهار لنز که شامل یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و یک سیستم بزرگنمایی(zoom shooter) که می تواند  یک قدرت دیجیتالی 100 برابر بی سابقه ای داشته باشد. با نگاهی به لنزها و حسگرها ، به نظر می رسد که دوربین  Galaxy S20 Ultra به عنوان بهترین موجود در بازار معرفی شده است.

خوشبختانه S20 Ultra بسیار بیشتر از یک دوربین است ، با صفحه نمایش 6.9 اینچی ، صفحه نمایش 120 هرتزی و پشتیبانی از آینده برای هر شبکه 5G اصلی شرکت مخابراتی. و اگر صفحه  7 اینچی بیش از نیاز شما، سامسونگ گزینه های جایگزین را ارائه می دهد: Samsung Galaxy S20 Plus 6.7 اینچی کمی جمع و جور تر و کم حجم تر (1،199 دلار) و یا حتی سامسونگ Galaxy S20 6.2 اینچی (حتی 999 دلار) که کوچکتر و ارزان تر است. – اگرچه این مدلها بزرگنمایی قدرتمند Ultra را از دست می دهند.

تقریباً همه چیز درباره Galaxy S20 Ultra فوق العاده است. اگر به دنبال عجیب ترین گوشی موجود در بازار هستید.

طراحی Samsung Galaxy S20 Ultra

از بعضی جهات Galaxy S20 Ultra  شباهت زیادی به تلفن های پیشین سامسونگ از قبیل  Galaxy S10 و Galaxy Note   10دارد که این شباهتها شامل لبه های منحنی صفحه نمایشگر و امتداد آن تا لبه دستگاه و نزدیکی قسمت فلزی فریم، و وجود یک دوربین پانچ Infinity-O.

دارای نمایشگر عظیم 6.9 اینچی که حتی از گلکسی نوت 10 پلاس 6.8 اینچی نیز بزرگتر است. و مجموعه عظیم دوربین مستطیل شکل در قسمت عقب بر پشت دستگاه حاکم است که بطورتهاجمی از تخته شیشه خاکستری بیرون زده است. در حقیقت ، S20 Ultra تنها در دو تنالیته ی خنثی – Cosmic Black و Cosmic Grey – ارائه می شود. سامسونگ نسخه های Cloud Blue و Cloud Pink را با انواع ارزان قیمت Galaxy S20 ارائه می دهد ، هر چند که این رنگ ها برای مشتریان Ultra وجود ندارد ولی مهم نیست که کدام تنالیته را خریداری می کنید زیرا این تلفن دارای جذابیت های جدی برای اثر انگشت است شاید سامسونگ نیز باید گزینه شیشه مات را پیشنهاد کند.یکی از جنبه های طراحی S20 Ultra که هنوز به آن توجه نکرده ایم اندازه است  که دارای دارای ابعاد 6.6 2. 2.9 0. 0.34 اینچ و وزن آن 7.7 اونس است که بسیار بلندتر و ضخیم تر از آیفون 11 Pro Max اما باریک تر است. با این حال سامسونگ ، توانست S20 Ultra را از iPhone 11 Pro حداکثر 7.97 اونس سبک تر طراحی کند با وجود اینکه آیفون دارای باتری بسیارکوچکتر و ماژول دوربین جمع و جورتری  میباشد. اگر گوشی های هوشمند کوچکتر را ترجیح می دهید ، مطمئناً S20 Ultra برای شما مناسبی نیست.

 بررسی دوربین Samsung Galaxy S20 Ultra

سیستم دوربین Galaxy S20 Ultra شامل  یک سنسور 108 مگاپیکسلی که تصاویر بسیار دقیقی (با جزییات) را ثبت میکند و همچنین دارای یک سیستم بزرگنمایی  10 برابر و بزرگنمایی فضایی دیجیتال 100 برابرمیباشد. بعلاوه ، هر سنسور بزرگتر است که به جذب نور بیشتر کمک می کند.همه چیز خوب به نظر می رسد، اما یک مشکل بزرگ در سیستم فوکوز این گوشی وجود دارد که در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس کندتر و jumpy میباشد در حالی که آیفون تقریبا سریع و روان میباشد.

S20 Ultra همچنین هنگام فیلمبرداری در فیلم برایان در پارک برایانت ، فوکوس خودکار تکان دهنده ای را به نمایش گذاشت. همانطور که همکار من مایک Prospero به دور قاب حرکت کرد ، S20 Ultra با مشکل روبرو می شود. هم او و هم پس زمینه تغییر می کند و از تمرکز خارج می شود. در همین حال، آیفون 11 پرو مکس او و بقیه صحنه را با وضوح کامل حفظ کرده است.

در روزهای بعد از عرضه S20 Ultra ، سامسونگ جمله زیر را در مورد لك های دوربین(camera glitches) ارائه داد كه بسیاری از داوران گزارش كرده اند:

Galaxy S20 دارای سیستم دوربین پیشگام و پیشرفته ای است. ما دائما در تلاشیم تا نرم افزار را به روز کنیم تا بهترین تجربه دوربین را برای مصرف کنندگان فراهم کنیم. این جمع آوری در کره آغاز می شود و طی چند هفته آینده به مناطق اضافی می رسد. “این روزرسانی اکنون خاتمه یافته است و به نظر می رسد برخی از پرشورهایی را که با انتشار اولیه تلفن غیرقابل اجتناب بود از بین برد. در کل ، S20 Ultra هنگام گرفتن عکس های بزرگنمایی از فاصله ، واقعاً می درخشد ، اما در سناریو های دیگر – مانند شب ، یا هنگام گرفتن یک پرتره عمق عمق میدان Focus – نتایج را می توان مخلوط کرد.خبر خوب این است که دوربین 108 مگاپیکسلی می تواند در شرایط مناسب مقدار خیره کننده ای از جزئیات را ضبط کند. در این عکس از ساختمان خمیده گریس ، می توانیم حروف روی نما را برش دهیم و هنوز هم آنها را به وضوح بیرون بیاوریم.

به روزرسانی اکنون خاتمه یافته است و به نظر می رسد برخی از هیجاناتی را که با انتشار اولیه تلفن غیرقابل اجتناب بود را از بین برد. در کل ، S20 Ultra هنگام گرفتن عکس های بزرگنمایی از فاصله ، واقعاً می درخشد ، اما در سناریو های دیگر – مانند شب ، یا هنگام گرفتن یک پرتره عمق عمق میدان Focus – نتایج را می توان مخلوط کرد.

عکاسی در نور کم، با این حال، بیشتر از یک چالش برای S20 ultra محسوب میشود. عکسبرداری آیفون 11 پرو در این چهره خاص به طرز چشمگیری جزییات بیشتری از عکس گرفته شده با استفاده از پرچمداران سامسونگ دارد. بافت موجود در گلبرگهای زرد در نتیجه حاصل از گوشی اپل بسیار واضح تر است. اما پس از آن ، در شرایط دیگر ، عکس های Night Mode که توسط گلکسی S20 Ultra تولید شده اند ، با عکس هایی که با آیفون 11 پرو مکس گرفتیم ، مطلوب تر است. این عکس از درخت در شب که با S20 Ultra گرفته شده است بسیار جزییات و به خوبی روشن است ، هرچند که کمی رنگ مایل به زرد رنگ در عکس قرار دارد. نسخه iPhone 11 Pro Max بسیار تاریک است و جزئیات آن مانند پوست پوست کاملاً واضح نیست. مواردی که با دوربین S20 Ultra مشاهده کرده ایم بسیار ناامید کننده هستند ، با توجه به اینکه دوربین در بیشتر تست های دیگر سر به سر ما انجام می دهد (how the camera performed in most of our other)، خصوصاً هنگام استفاده از سایر لنزها در دستگاه. تلفن رده بالای سامسونگ از لنزهای تله ای نوری 4x و 48 مگاپیکسلی برخوردار است که قادر به بزرگنمایی 10 برابر بدون زوم و تا 100 برابر بزرگنمایی دیجیتال است. این یک قدرت جدی است و سامسونگ نامی بمب گذاری مناسب برای آن دارد: Space Zoom.

ما زوم هیبریدی 10 برابر S20 Ultra را – که از نرم افزاری در بالای قدرت نوری طبیعی 4 برابر لنز استفاده می کند- آزمایش کردیم و با گرفتن عکس از ساختمان کرایسلر نمادین منهتن از گوشه غربی غربی 42 خیابان و خیابان 5 ، که در حدود سه بلوک است دورتر است. سپس ما با همان آیفون 11 پرو مکس ، که تنها یک لنز زوم نوری 2 برابر با زوم اپتیکال دارد ، همان عکس را از همان نقطه برتری( vantage point) ضبط کردیم و هیچ یک از پیش پردازش های یی که سامسونگ برای تمیزسازی زوم دیجیتال در S20 اولترا استفاده میکند.

تفاوت ، همانطور که به وضوح می بینید ، شب و روز است – مانند تفاوت بین یک نقاشی چشمگیر و یک عکس واقعی. ارائه S20 Ultra از نظر ظاهری با جزئیات بیشتر است و وقتی فکر می کنید که توسط یک تلفن هوشمند ساخته شده است ، شگفت آور است. با بزرگنمایی روی تابلوهای منبت کاری شده روی نمای كتابخانه عمومی نیویورك ، مجموعه سخت افزار و نرم افزار پیشرفته S20 Ultra تصویری دقیق از دو شکل و متن مجاور ارائه داد. تلاش آیفون 11 پرو مکس نیز بسیار غلیظ و خیلی گرم(extremely grainy) است ، با یک بازیگر سبز مایل به سبز ، آبشار مانند که مطابق با شرایط واقعی روز نبود. در داخل ایستگاه بزرگ مرکزی ، S20 Ultra یک بار دیگر عکس شفاف و واضح تری از ساعت طلای نمادین مرکز حمل و نقل در بالای غرفه اطلاعات گرفت. دستگاه اپل به جای ساعت تنها ، بقیه صحنه را در معرض تهاجمی قرار می دهد ، هرچند که شلیک آیفون به عنوان یک نتیجه در بسیاری از مناطق منفجر می شود. در عوض ، تلاش S20 Ultra کاملاً تاریک است، اما حداقل به اندازه کافی واضح است که هنوز چیزی را برای شما فراهم می کند تا با آن در ویرایش کار کنید. به گفته شما ، شما واقعاً نمی خواهید محدودیت های زوم دیجیتال S20 Ultra را با حداکثر 100 برابر آزمایش کنید. برای یکی ، شلیک به چنین نوع قدرت واقعاً سخت است. هرگونه حرکات طبیعی دست تا جایی تقویت می شود که گرفتن تصویر کاملاً شفاف و مستقیم و بدون لرزش قابل توجه تقریباً غیرممکن است. اشتباه نکنید – این واقعاً قلمرو سه پایه است.

ثانیاً ، حتی بهترین نتایج با بزرگنمایی 100 برابر در S20 Ultra به طرز چشمگیری مبهم است ، و تمام هک های عکاسی محاسباتی در جهان به بزرگنمایی دیجیتال 100 برابر از لنزهای نوری 4 برابر کمک نمی کنند که از راه دور قابل مشاهده باشد. هر چیزی در حدود 30 برابر ثابت می کند که نقطه شیرین(sweet spot) S20 Ultra است ، اما شما نمی خواهید شانس خود را خیلی فراتر از آن سوق دهید.

پرچمداران قبلی Galaxy S هنگام ضبط پرتره های کم عمق Live Focus ضعیف همیشه ضعیف بودند. با این حال ، حتی با وجود برخی از نقاط ضعف ذکر شده در بالا ، S20 Ultra در این رابطه بهبود یافته است. اپل هنوز هم می تواند مدعی تاج پرتره باشد ، اما برخی از مقایسه های پرتره ما سامسونگ را در یک نور بهتر قرار می دهد. S20 Ultra قادر است از گرمای مبهم نسخه آیفون 11 پرو مکس از این صحنه جلوگیری کند، هرچند که کار کردن با افشای مناطق تاریک تر قاب و جزئیات موجود در آن مانند بافت من نیز به خوبی انجام نمی شود. ژاکت و روسری. با این حال، من استدلال می کنم که S20 Ultra عکس واقع گرایانه تر را در اینجا ثبت کرده است، حتی اگر لزوما بهترین نیست و این یک گام بزرگ از حالت پرتره در تلفنهای قبلی سامسونگ است.

صفحه نمایش

سامسونگ نمایشگرها را در تعداد زیادی از تلفنهای هوشمند دنیا تأمین می کند ، به همین دلیل است که مشاهده Galaxy S10 در سال گذشته وقتی که روی پرده رفت ، عقب افتاده است. در حالی که سایر گوشی ها از OnePlus 7 Pro به ROG Phone 2 و Google Pixel 4 دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز و 120 هرتز بودند ، S10 60Hz عابر پیاده را ارائه می داد. خوشبختانه سامسونگ در حال جلب توجه Galaxy Galaxy S20 است. هر سه مدل S20 از پنل های 120 هرتزی بهره می برند ، اگر چه S20 Ultra بزرگترین دسته از این تعداد است ، اما در ابعاد 6.9 اینچ با نسبت تصویر 20: 9 و وضوح 3400×1440 است. با این حال ، یک احتیاط به قسمت 120Hz وجود دارد.

در حالی که S20 Ultra صفحه نمایش چهار بعدی دارد ، اما نمی تواند محتوای صفحه را با وضوح کامل و 120 گیگاهرتز به طور همزمان ارائه دهد. اگر هنگام پیمایش و بازی کردن بازی ها می خواهید انیمیشن نرم و صاف تری داشته باشید ، باید وضوح را به صورت کامل به پایین بکشید – محدودیتی که به نظر می رسد سامسونگ برای حفظ عمر باتری تلفن آن را اعمال می کند. در ابتدا ، این محدودیت مرا آزار داد. با این حال ، در عمل ، من متوجه نشدم که وضوح مورد استفاده در نمونه معمولی باشد، و من چنان تحت تأثیر افزایش نرخ تازه سازی قرار گرفتم که واقعاً به آن پیکسل های مفقود شده توجه نمی کردم. من فکر کردم پنل 90 هرتزی در پیکسل 4 از نظر پاسخگویی و سهولت استفاده در مقایسه با صفحه نمایش های معمولی 60 هرتز قدیمی هنگام بررسی آن دستگاه ، یک قدم بزرگ را ارائه می دهد. به همین ترتیب ، صفحه نمایش 120Hz S20 Ultra حتی سریعتر و در نتیجه استفاده از آن نیز طراوت تر است. من تقریبا نمی خواهم با آن آشنا شوم ، زیرا انتظار دارم که برگردم سخت باشد. تنها مشکلی که در مورد جابجایی 120Hz وجود دارد این است که تقریباً همه بازی ها و رسانه ها برای آن بهینه نیستند. این موضوعی است که توسعه دهندگان برنامه شخص ثالث می توانند به صورت موضوعی به آن بپردازند. بازی مسابقه ای Forza Street مایکروسافت جزء اولین عناوینی خواهد بود که به عنوان مثال از نرخ تجدید مضاعف بهره می برد. علاوه بر این ، سرعت نمونه برداری سریع لمسی 240 هرتز صفحه نمایش باید آن را برای بازی های بسیار رقابتی – بخصوص تیراندازانی مانند Fortnite – ایده آل کند. اما بیشتر اوقات ، این احتمال وجود دارد که فقط 120Hz را هنگام جیب زدن در رابط احساس کنید. گذشته از نرخ تجدید ، صفحه S20 Ultra همانطور که از سامسونگ انتظار دارید با تولید مثلثیری قوی ، خصوصاً در تنظیمات پیش فرض Vivid ، غیرعادی به نظر می رسد. S20 Ultra مطابق با اندازه گیری نور ما 231.1٪ فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که بسیار بیشتر از 118.6٪ iPhone 11 Pro Max است. جای تعجب آور نیست ، با توجه به اینكه اپل معمولاً صفحه های خود را برای رنگ های فرومایه تر و واقع بینانه تر تنظیم می كند – و اگر در S20 Ultra همین را می خواهید ، می توانید در تنظیمات دستگاه یك مشخصات رنگ طبیعی انتخاب كنید.

5G

در حالی که بیشتر تلفنهای 5G اولیه از فناوری فقط موج میلی متر (mmWave) پشتیبانی می کنند ، سامسونگ Galaxy S20 Ultra با فناوری mmWave و باندهای زیر 6 گیگاهرتز سازگار است. حالت دوم دامنه بیشتری به شما می دهد (هرچند سرعت داده ها همیشه از LTE بیشتر نیستند) ، در حالی که mmWave بسیار سریعتر است اما نیاز دارد که شما در زیر یک گره در مجاورت باشید. شبکه 5G Verizon بر روی mmWave ساخته شده است و در بیش از 30 شهر در دسترس است ، در حالی که T-Mobile و AT&T هر دو شبکه های باند کم ارائه می دهند. (T-Mobile به 5،000 شهر می رسد ، در حالی که AT&T در 20 شهر است.) شبکه میانی اسپرینت سرعت کمی سریعتر از T-Mobile و Verizon ارائه می دهد ، اما در شبکه 5G Verizon تقریباً سریع نیست. مهم نیست که شبکه ، Galaxy S20 Ultra با راه اندازی 5G هر شرکت مخابراتی کار کند.

در حالی که واحد بررسی ما غالباً به شبکه 5G T-Mobile متصل بود ، ما در تست اولیه سریع آن را پیدا نکردیم، زیرا این تلفن هرگز بیش از 4 مگابیت بر ثانیه در میانه شهر منهتن نمی کشید. بدیهی است که بسیار کند اما تستهای پی در پی در بروکلین سرعت بارگیری را در حدود 100 مگابیت بر ثانیه از زیرساخت های زیر 6GHz 5G Uncarrier به وجود آورد. مطمئناً خیلی بیشتر از آن خوشتان آمده است – هرچند برخی از شبکه های پیشرفته LTE می توانند چنین سرعت هایی را نیز تحویل دهند.

Performance

سامسونگ Galaxy S20 Ultra مانند سایر گوشی های S20 اولین پردازنده گوشی موجود در بازار با پردازنده جدید اسنپدراگون 865 کوالکام خواهد بود که نوید عملکرد سریعتر و کاهش مصرف برق را خواهد داد. این پردازنده با 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه جفت می شود ، اما می توانید S20 Ultra را با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه با قیمت 1،599 دلار سفارش دهید. (البته ، می توانید حافظه S20 Ultra را نیز با یک کارت microSD گسترش دهید ، و این گوشی از کارتهای تا 1 ترابایت پشتیبانی می کند.)

بنابراین جای تعجب ندارد که S20 Ultra در آزمایش ما هرگز مایل به داشتن اسب بخار بیشتر نبود. ترکیبی از آن 865 سیلیکون و تمام آنچه RAM بدین معنی است که این گوشی برای رسیدگی به همه چیز از چند وظیفه معمولی گرفته تا خواستنی ترین عناوین موبایل مانند Fortnite و Asphalt 9 Legends مجهز شده است. Fortnite به ویژه به لطف صفحه نمایش گسترده ، فوق العاده واضح S20 Ultra ، کیفیت گرافیک آن و پاسخگویی همه جانبه دستگاه ، تجربه ای مانند کنسول را به همراه داشت. پرچمدار جدید سامسونگ نیز در معیارها بسیار قوی بود. در تست چند هسته ای سیستم Geekbench 5 و آزمایشی گرافیکی سطح صفحه نمایش GFXBench از Aztec Ruins سطح رده بالا ، S20 Ultra به ترتیب 3،076 و 1،319 (20.7 فریم در ثانیه) به دست آورد. آنهایی که با عملکرد iPhone iPhone 11 Pro Max در تست هایی که پرچمداران اپل نمرات 3517 و 1657 (25 فریم در ثانیه) را تحویل داده اند ، بسیار خوب است – اما هنوز هم خجالتی نیستند.

در تست ویرایش ویدیو ، جایی که یک کلیپ ویدیوی کوتاه 4K با استفاده از برنامه Adobe Premiere Rush به 1080p تبدیل شده است ، S20 Ultra این کار را در 1 دقیقه و 16 ثانیه انجام داد ، در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس ، که فقط 45 ثانیه به آن نیاز داشت. عادلانه است که بگوییم این امر می تواند ارتباطی با Adobe داشته باشد كه احتمالاً بهتر كردن برنامه خود برای iOS از Android بهتر است ، هرچند كه یقین نیست. یکی از ویژگیهای مفید صرفه جویی در زمان S20 Ultra به کاربران این امکان را می دهد تا حداکثر سه برنامه را برای ذخیره در RAM اختصاص دهند تا فوراً راه اندازی شوند. اگر این مدل را برای مدل 16 گیگابایتی انتخاب کنید ، این تعداد تا پنج برنامه افزایش می یابد.

بررسی سامسونگ Galaxy S20 Ultra: عمر باتری و شارژ آن

یکی از مهمترین سؤالات ما که وارد این بررسی Galaxy S20 Ultra می شود این بود که این تلفن تا چه مدت دوام می آورد. سامسونگ S20 Ultra را با یک باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی تند و پرقدرت ، که بزرگترین مورد در یک سری سری Galaxy S است – مسلما بزرگتر از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در گلکسی S10 5G در سال گذشته است. اما S20 Ultra برای حفظ این نمایشگر 120 هرتزی ، 6.9 اینچی و روشن نگه داشتن یک اتصال سریع 5G در طول ساعت ، به تمام توان مورد نیاز خود نیاز دارد. Tom’s Guide هر تلفن هوشمندی را که ما بررسی می کنیم از طریق تست باتری سفارشی ما ارسال می کند ، در حالی که دستگاه ها مجبور هستند تا یک بار از شبکه LTE T-Mobile تا زمانی که آب آن خالی نشود ، بارگیری مجدد لیستی از صفحات وب را بارگیری مجدد کنند ، در حالی که روی آن 150 روشنایی تنظیم شده است. برای S20 Ultra چهار بار این تست را اجرا کردیم: دو بار با صفحه نمایش تنظیم شده در استاندارد 60Hz ، تنظیم خارج از جعبه ، و دو بار با سرعت 120Hz. در همه موارد ، وضوح تصویر به صورت پیش فرض Full-HD باقی مانده است.تفاوت در زمان اجرا به دلیل تغییر نرخ نوسازی ، حیرت انگیز بود. در 60Hz ،S20 Ultra در تست اول خود 12 ساعت و 13 دقیقه به طول انجامید و سپس در مرحله دوم 11 ساعت و 53 دقیقه. این کمابیش با بیشتر پرچمداران بزرگ دیگر سازگار است. برای چشم انداز آن ، آیفون 11 پرو مکس در همان تست 11 ساعت و 54 دقیقه به طول انجامید ، در حالی که گلکسی نوت 10 پلاس 11 ساعت و 9 دقیقه به طول انجامید. هیچکدام از این تلفن ها مودم های 5G یا نرخ بازخوانی 120 هرتزی ندارند.وقتی برگشتیم و همان آزمایش باتری را در S20 Ultra دو بار دیگر انجام دادیم – اکنون با سرعت 120Hz – در هر دو تلاش دقیقا 9 ساعت و 13 دقیقه به طول انجامید. این حدود سه ساعت کمتر از عملکرد 60Hz آن است. اگر به اصطلاح دیگر ، تقریباً یک چهارم طول عمر S20 Ultra را به اتهام قربانی می کنید ، اگر اصرار دارید از آن نرخ تازه سازی نرم و صاف استفاده کنید

وقتی نوبت به تهیه نسخه پشتیبان آب (  juice back up  )رسیده است ، گلکسی S20 Ultra از شارژ سیمی 25 واتی با آداپتور سهام جعبه و همچنین شارژ سریع بی سیم 15 واتی سامسونگ پشتیبانی می کند. صاحبان گزینه خرید آجر حتی 45 وات حتی سریعتر نیز دارند ، هرچند با توجه به آزمایشات ما ، گزینه استاندارد 25 واتی در حال حاضر بسیار سریع به نظر می رسد. تنها در مدت زمان نیم ساعت ، S20 Ultra را از ظرفیت کاملاً مرده به 63 درصد ظرفیت برد.

نرم افزار

همه تلفن های Galaxy S20 با نرم افزار One UI 2 جدید سامسونگ ارائه شده است که این رابط را ساده تر می کند تا راحت تر بتوانید به برنامه های موردعلاقه خود ، تغییر تنظیمات و موارد دیگر بپردازید. این دستگاه در بالای آندروید 10 قرار دارد که شامل ویژگی های جدیدی همچون Smart reply و کنترل های حفظ حریم خصوصی و اطلاع رسانی می شود.سامسونگ همچنین با ادغام Google Duo سعی در ایجاد تجربیات بهتری در خط S20 دارد. پاسخ Google به FaceTime ، این برنامه گپ ویدیویی درست در شماره گیر تلفن و برنامه های مخاطب ساخته شده است ، و شما می توانید با حداکثر 8 نفر گپ تصویری داشته باشید. بعلاوه ، می توانید برای اولین بار گپ تصویری را به صورت کامل HD انجام دهید. دیگر ویژگی های نرم افزار عبارتند از موسیقی به اشتراک برای به اشتراک گذاری خارج اتصال بلوتوث خود را به ماشین خود را (به طوری که شما می توانید تصویب کردن وظایف DJ به شخص دیگری) و یکپارچه سازی Spotify در با روال بیکسبی، بنابراین شما S20 فوق العاده خواهد لیست پخش بر اساس نشانه های متنی توصیه، مانند محل شما و ساعت روز.

Verdict

سامسونگ Galaxy S20 Ultra تقریباً یک جنجالی از افراط در طراحی تلفن های هوشمند است، از صفحه نمایش 6.9 اینچی شگفت انگیز تا دوربین 108 مگاپیکسلی و بزرگنمایی 100 برابر. این بیش از حد از گوشی های پرچم دار است، در میان اتومبیل های ورزشی.ماندگاری باتری در Galaxy S20 Ultra بسیار عالی است ، تا زمانی که از حالت صفحه نمایش 120 هرتز استفاده نکنید. و خوشحالم که این تلفن دارای 5G برای تأمین سرمایه گذاری در آینده است ، به شرط آنکه بتوانید در جایی که هستید، از آن استفاده کنید. با این حال ، هنگامی که 1399 دلار پرداخت می کنید، مستحق تجربه بی عیب و نقصی هستید. متأسفانه عملکرد ناسازگار دوربین مارو به تامل وا میدارد. قریب به اتفاق مردم با قیمت 999 دلاری Galaxy S20 یا 1199 دلار Galaxy S20 Plus خوب کار می کنند. خریداران آن تلفن ها همان پردازنده سریع Snapdragon 865، نمایشگرهای غنی و پشته های تصویربرداری بهبود یافته – البته متفاوت – را دریافت می کنند، که در زمان راه اندازی فاقد لک های خاص S20 Ultra بودند.(particular glitches) اما در پایان ، اگر به بزرگترین صفحه نمایش و قدرتمندترین بزرگنمایی نیاز دارید ، Galaxy S20 Ultra تلفن نهایی اندرویدی است در صورت تمایل به پرداخت قیمت نهایی.