اگر عاشق بازی و حل معما هستید پس در نقطه درستی قرار گرفته‌اید. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ برنامه از بهترین بازی‌های فکری برای اندروید و آی‌او‌اس در سال ۲۰۲۲ بپردازیم، بازی‌هایی موبایلی که به تقویت یا بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند. برای بسیاری از افراد بازی در موبایل یک سرگرمی و برای بسیاری یک روتین روزانه به جهت ایجاد چالش‌های ذهنی و تقویت حافظه و قدرت حل مسئله است.

در این دستچین هیجان‌انگیز، فروشگاه آنلاین ویت موب از میان صدها بازی فکری، ۱۰ برنامه را برای شما انتخاب کرده است. این بازی‌ها نه تنها دشمن بی‌حوصلگی هستند، که حافظه و مهارت‌های ذهنی شما را هم از طریق تمرین دادن مغز با معماهای چالش‌برانگیز بهبود می‌بخشند.

به طور کل در بازی‌های فکری هنگامی که با یک محیط پیچیده با محرک‌های رقیب روبرو می‌شوید، مغز شما یک الگوی ادراکی ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند تعیین کنید چه چیزی مهم است و چه چیزی نیست. این الگوی ادراکی شما را قادر می‌سازد تا یک موقعیت را ارزیابی کرده و به آن پاسخ دهید. به طور مثال:

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا منتشر شد، انجام بازی‌های ویدیویی اکشن می‌تواند توانایی فرد را برای ایجاد الگوهای ادراکی بهبود بخشد. این نوع بهبود در ادراک به ویژه سودمند است، زیرا مختص کار نیست اما می تواند در هر موقعیتی اعمال شود.

اما بپردازیم به لیست بهترین بازی‌های فکری برای اندروید و آی‌او‌اس:

۱. Peak

مغز خود را با این بازی تمرینی به چالش بکشید و مهارت‌های شناختی خود را تقویت کنید. Peak با برخورداری از انواع بازی‌های سرگرم‌کننده، حافظه، تمرکز، قدرت حل مسئله، چابکی ذهنی، دایره لغات، هماهنگی، خلاقیت و کنترل احساسات شما را به چالش می‌کشد. Peak مثل یک مربی شخصی برای مغز شما عمل می‌کند. این بازی به شما کمک می‌کند پیشرفت خود را رهگیری کرده و برای تمرینات ذهنی برنامه‌ریزی کنید. همچنین با نمایش اعلان باعث می‌شود که هرگز تمرینات خود را فراموش نکنید. Peak در سال 2016 به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی گوگل‌پلی انتخاب شد. (بررسی کنید: شاخص‌ترین موبایل‌های سامسونگ با بهترین قیمت)

۲. Lumosity

Lumosity یکی دیگر از بهترین بازی‌های فکری اندروید است. Lumosity به همراه مجموعه‌ای از بازی‌ها و تمرینات سرگرم‌کننده ارائه می‌شود که ذهن شما را پرورش داده و به بهبود مهارت‌های حل مسئله، حافظه و تمرکز کمک می‌کنند. بیش از 40 بازی فکری برای به چالش کشیدن 5 توانایی شناختی و تفکر انتقادی در این بازی ارائه شده است. بازی‌ها آنقدر کوتاه هستند که به راحتی می‌توانید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

۳. Memorado

Memorado بهترین باشگاه ورزشی برای انجام تمرینات شخصی سرگرم‌کننده با هدف تقویت حافظه، تمرکز و مهارت‌های واکنشی است. 15 بازی فکری در Memorado وجود دارد که بر مبنای علوم اعصاب طراحی شده‌اند. این بازی‌ها بیش از 450 سطح دارند که به شما کمک می‌کند باهوش‌تر شوید. این بازی همچنین به شما اجازه می‌دهد که دوستان خود را به چالش بکشید و ببینید چه کسی باهوش‌تر است. این بازی در لیست بهترین بازی‌های فکری برای اندروید و آی‌او‌اس در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

۴. Elevate

Elevate یک برنامه تمرینی متفاوت برای مغز است که با استفاده از بازی‌هایی که عمدتا بر مهارت‌های زبانی خواندن، نوشتن و حرف زدن تمرکز دارند، ذهن شما را تمرین می‌دهد. Elevete بیش از 35 بازی ذهنی با تمرکز بر مهارت‌های شناختی حیاتی مانند تمرکز، حافظه، پردازش، ریاضی، دقت و ادراک دارد.

۵. NeuroNation

با NeuroNation می‌توانید مغز خود را با 29 تمرین سرگرم‌کننده و 7 دوره آموزشی علمی و شخصی‌سازی‌شده آموزش دهید. انجام بازی‌های فکری موجود در این مجموعه، آسان و سرگرم‌کننده است. این بازی نیز در لیست بهترین بازی‌های فکری برای اندروید و آی‌او‌اس در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است. (بررسی کنید: بهترین موبایل‌های میان‌رده برند شیائومی با قیمت بسیار مناسب)

۶. Skillz – Logical Brain Game

Skillz مهارت‌های ذهنی شما را آزمایش می‌کند و مغزتان را تمرین می‌دهد. فرقی نمی‌کند چند سال دارید، هر کسی می‌تواند این بازی را انجام دهد؛ چون این بازی مهارت‌های شما را تست می‌کند. با Skillz می‌توانید حافظه خود را تقویت کنید، واکنش‌های خود را تمرین دهید، دقت خود را افزایش دهید، قابلیت‌های لمسی خود را ثابت کنید، سرعت‌تان را افزایش دهید و هماهنگی رنگی را در بازی‌های مختلف یاد بگیرید.

۷. Brainilis – Brain Games

Brainilis مغز شما را با ارائه بازی‌های مبتنی بر حافظه، منطق، ریاضی و تمرکز به چالش می‌کشد. این بازی فکری برای بزرگسالان طراحی شده و 3 سطح دشواری دارد. برای شروع بازی نیازی به اینترنت و ایجاد حساب کاربری ندارید. (بررسی کنید: بهترین تبلت‌های اقتصادی برای بازی‌های فکری و اکشن)

۸. Brain Wars

Brain Wars یک بازی رقابتی برای افزایش توان مغز و رقابت با بازیکنان مختلف از سراسر جهان است. در این بازی می‌توانید با انجام بازی‌های فکری ساده از حریفان خود پیشی بگیرید یا حتی با انجام مسابقات واقعی دوستان خود را به چالش بکشید.

۹. Left Vs Right: Brain Games For Brain Training

Left Vs Right شش حوزه از فعالیت مغز شما را به چالش می‌کشد-آگاهی، سازگاری، رفلکس، استدلال، دقت و بردباری. این مجموعه شامل 49 بازی است که مغز شما را در قالب یک یا چند دسته از 6 مقوله فوق به چالش می‌کشد و تمرین می‌دهد.

۱۰. CogniFit

بازی ذهنی

CogniFit از وظایف معتبر علمی برای سنجش دقیق و به چالش کشیدن مهارت‌های شناختی شما استفاده می‌کند. CogniFit یک بازی ذهنی تعاملی است که به توسعه مهارت‌های شناختی از طریق آموزش شخصی روزانه کمک می‌کند. در این بازی می‌توانید مهارت‌های شناختی خود را با سایر افراد مقایسه کنید و مغزتان را با چالش‌های ذهنی، بازی‌های حافظه، معما، بازی‌های مبتکرانه و غیره تقویت کنید.

تا اینجا مطلب به همین لیست از بهترین بازی‌های فکری برای اندروید و آی‌او‌اس در سال ۲۰۲۲ اکتفا کردیم. به زودی فهرست خود را با بازی‌های ذهنی جدیدتر به‌روز خواهیم کرد. توجه داشته باشید که هرچه بیشتر این بازی‌های سرگرم‌کننده را انجام دهید، مهارت‌های شناختی خود را که لازمه افزایش بهره‌وری، کسب قدرت و اعتماد به نفس هستند، بیشتر بهبود می‌بخشید. البته به این نکته باید توجه داشته باشید که دستگاه موبایل شما (مدل، ابعاد، سایز صفحه نمایشگر و سایر آیتم‌ها) بر تجربه لذت‌بخش بازی نیز اثر گذار خواهد بود. اگر به فکر خرید یک گوشی جدید هستید، بد نیست لیست گوشی‌های اندرویدی و آی‌او‌اسی فروشگاه ویت موب را بررسی کنید.

در پایان برای مطالعه مطالب مرتبط در حوزه فناوری‌های جدید، بازی‌ها و بررسی موبایل و تبلت‌ها می‌توانید از طریق بلاگ فروشگاه ویت موب عناوین متنوعی را مرور کنید.