سامسونگ با سری Galaxy A خود بازی خود را برای بازار تلفن های هوشمند ارزان قیمت و میان رده افزایش می دهد. اعضای جدید سری Galaxy A سامسونگ Galaxy A11 ،S31 و A41 هستند. همه این تلفن های هوشمند در مارس 2020 به بازار عرضه شده اند و برای بازار تلفن های هوشمند ارزان قیمت و میان رده طراحی شده اند. اما آیا دستگاه های جدید گلکسی A11 ،A31 و A41 ضد آب هستند؟ خوب، امروز، ما در آزمایش ضد آب Galaxy A11 ،A13 و A41 خواهیم فهمید.
سامسونگ به مدت پنج سال به ساخت گوشی های هوشمند ضد آب مشهور است. با این حال ، آنها تمایل دارند ویژگی های خود را فقط در مدل های پرچمدار گوشی های هوشمند خود حفظ کنند. در جایی که سایر مارک های رقابتی درجه بندی ضد آب و ضد آب را برای دستگاه های خود ارائه می دهند ، این امر باعث ایجاد فشار بر سامسونگ می شود که چنین خدماتی را در دستگاه های ارزان قیمت خود نیز ارائه دهد. امروز ما جدیدترین سامسونگ گلکسی A11 ،A31 و A41 را از نظر درجه بندی ضد آب و تست ضدآب آنها تست خواهیم کرد.
امروز ما در مورد سه تلفن هوشمند اندرویدی از سری Samsung Galaxy A خواهیم دانست. ما در مورد مشخصات کامل ، ویژگی ها و اینکه ضدآب هستند یا نه بحث خواهیم کرد. مردم در مورد این مدل تلفن های هوشمند گیج هستند و نمی توانند بفهمند کدام یک ضد آب است. بنابراین ما یک تست ضد آب در گوشی های هوشمند Galaxy A11 ،A31 و A41 تولید خواهیم کرد.
یک گوشی هوشمند ضد آب یکی از ضروریات زندگی روزمره است. در جاهایی که اکثر تلفن های هوشمند حتی از یک لیوان قهوه هم آسیب می بینند، تلفن های هوشمند ضد آب در برابر چنین آسیب های تصادفی ایمن هستند. همچنین با داشتن یک تلفن هوشمند ضد آب، می توانید به راحتی و بدون درنگ از دستگاه خود در نزدیکی بدن خیس خود استفاده کنید. سامسونگ در ساخت دستگاه های ضد آب واقعی که قادر به گرفتن عکس و فیلم در زیر آب هستند نیز محبوب است. بنابراین جالب است که ببینیم آیا آنها Samsung Galaxy A11 ،A31 و A41 را با مشخصات ضد آب قرار داده اند یا خیر.

تست ضدآب Galaxy A11

Samsung Galaxy A10 مدل به روز شده A10 است. این گوشی دارای 6.4 اینچ صفحه نمایش IPS LCD است که در رنگ های قرمز ، آبی و مشکی کورتکس با پلی کربنات ساخته شده است. A11 با پردازنده 64 بیتی ، 1.8 گیگاهرتزی Octa-Core ، Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی ARM MALI G71 MP2 ارائه می شود. دوربین عقب دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی + سنسور اولتراوید 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است که تصاویر بسیار واضحی به شما می دهد و یک فلاش LED نیز وجود دارد. حافظه داخلی دارای 32 گیگابایت فضا و RAM است که هر دو 2/3 گیگابایت در دسترس هستند. دوربین فونت دارای ویژگی تشخیص چهره با 8MP است. اثر انگشت و قفل صورت هر دو گزینه موجود است. تمام گزینه های اتصال لازم مانند بلوتوث، Wi-Fi پشتیبانی از 4G گنجانده شده است. حافظه داخلی A11 را می توان با استفاده از پشتیبانی از micro-SD تا 512 گیگابایت افزایش داد. نوع باتری لیتیوم یون 4000 میلی آمپر حذف نشده با شارژ سریع 15 وات است. A11 Os Android Pie با Color OS 6.0 است.

اگرچه مشخصات گوشی امیدوار کننده است، اما هیچ رتبه بندی IP برای A11 در دسترس نیست. از این رو ضد آب نیست. ما یک تست ضدآب را روی تلفن هوشمند Samsung Galaxy A11 انجام دادیم. بعد از گذشت 20 ثانیه از زیر آب رفتن، صفحه سیاه می شود که نشانگر آسیب دیدگی صفحه است. بنابراین دستگاه به هیچ وجه کاملاً ضد آب نیست.

تست ضداب Galaxy A31

Samsung Galaxy A31 در رنگ های مختلفی مانند Prism Crush Black ، Prism Crush Blue ، Prism Crush Red و غیره ارائه می شود. A31 با Oreo مجهز به پردازنده 64 بیتی هشت هسته ای 2 گیگاهرتز ، دو هسته ای A75 + 2GHz پردازنده Hexa Core ، Cortex A55 کار می کند. چیپ ست از شرکت MediaTek Helio P65 است و دارای 4 گیگابایت رم با 64 گیگابایت حافظه داخلی است. این نمایشگر دارای صفحه نمایش AMOLED با صفحه نمایش 6.1 اینچ است. جلو ، دوربین دارای 20 مگاپیکسل f / 2.2 است و دوربین اصلی 48 + 8 + 5 + 5 مگاپیکسل با ویژگی هایی مانند زوم دیجیتال ، تشخیص چهره و موارد دیگر. این دستگاه با یک باتری لیتیوم 5000 میلی آمپری غیر قابل حذف با شارژ سریع همراه است. این یک حسگر اثر انگشت روی صفحه دارد و تمام ویژگی های اتصال مانند WiFi ، بلوتوث ، GPS ، ولت و موارد دیگر در دسترس هستند.

A31 دارای برخی از ویژگی های خوب و برخی از مقاومت نشان می دهد. بنابراین سخت است که بگوییم ضدآب است یا نه. می توان گفت تا حدی ضد پاشش است. از آنجا که در اثر پاشیدن آب تصادفی آسیبی وارد نشده است. برای سامسونگ گلکسی A31 هیچ رتبه IP ضد آب رسمی وجود ندارد. بنابراین کاربران باید به درستی از این دستگاه مراقبت کنند.

تست ضدآب A41

Samsung Galaxy A41 با نسخه اندروید Oreo قابل اجرا است. دستگاه توسط پردازنده هشت هسته ای ، 2 گیگاهرتز ، دو هسته ای، Cortex A75 + 2 گیگاهرتز،Hexa Core ، Cortex A55 تأمین می شود. فضای ذخیره سازی خارجی از طریق micro-SD تا 512 گیگابایت قابل ارتقا است و حافظه داخلی 64 گیگابایت است. با تراشه MediaTek Helio P65 و 4 گیگابایت حافظه رم کار می کند. گوشی هوشمند A41 دارای صفحه نمایشSuper AMOLED با اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچ است. دوربین جلویی دارای 25 مگاپیکسل f / 2.2 است و دوربین اصلی دارای دوربین 48MP + 8MP + 5MP با بسیاری از ویژگی ها مانند زوم دیجیتال ، خودکار فلش و … دارای یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی غیر قابل حذف است که از شارژ سریع پشتیبانی می کند. یک حسگر اثر انگشت روی صفحه وجود دارد و ویژگی های اتصال مانند WiFi ، بلوتوث ، GPS در دسترس هستند.

A41 دارای درجه IP IP68 است ، به این معنی که ضد آب است و ضد آب است. همچنین ، این تست ضد آب Samsung Galaxy A41 ما را پشت سر می گذارد. بنابراین استفاده از زیر آب ، در هوای بارانی یا گوش دادن به آهنگ هنگام دوش گرفتن ایمن است.

نتیجه گیری

ما آزمایش های ضد آب Galaxy A11 ، A31 و A41 را انجام دادیم و دریافتیم که فقط Galaxy A41 یک دستگاه ضدآب واقعی است. دستگاه های دیگر دستگاه های مجاز IP نیستند، بنابراین رسما ضد آب نیستند. با این حال Galaxy A31 هم با توجه به مشاهدات ما در برابر آب مقاوم است.

Samsung Galaxy A11 ضد آب نیست و در هنگام غوطه ور شدن در زیر آب آسیب می بیند. بنابراین کاربران نمی توانند از آن برای تماس با باران ، عکاسی در زیر آب ، گوش دادن به موسیقی هنگام دوش گرفتن و غیره استفاده کنند.

اخیرا ویدویی منتشر شده است که ثابت می کند A11 ضد آب است:

[yasr_visitor_votes size=”small” postid=”9231″]