هرساله قبل از معرفی رسمی مدل جدید گوشی های آیفون بازار شایعات داغ بوده است. بعضا شاهد بوده ایم که در این راستا اخباری هم به بیرون درز پیدا می کند که صحت و سقم این شایعات را به چالش می کشد. دنبال کردن این شایعات، بررسی تغییرات احتمالی و امکانات جدید گوشی های اپل توسط دنبال کنندگان دنیای تکنولوژی، جذاب ترین و پربازدید ترین مقاله ها در این حوزه را برای طرفداران گوشی های آیفون رقم می زند. البته که این دست از پرداخت ها توسط طرفداران گوشی های اپل و علاقه مندان به دنیای تکنولوژی هوشمند، جدای از تبلیغات گسترده خود شرکت اپل برای رونمایی از گوشی های جدیدش، کمک به سزایی در بر سر زبان ها افتادن نسخه های جدید گوشی های آیفون، قبل از نقد رسمی آن ها توسط متخصصین می کند که این خود نشان از اقتدار، اعتبار و محبوبیت کمپانی اپل در سطح بین المللی دارد. گوشی آیفون 12 نیز از این قائده ی هر ساله، مستثنی نبوده و در ادامه مقاله به شایعاتی می پردازیم که قبل از معرفی رسمی گوشی آیفون 12 توسط شرکت اپل به بیرون درز پیدا کرده است و بعضا توسط افراد موثق صحت آن ها هم تایید شده است. اگر شما هم مثل ما مشتاق هستید تا بدانید چه امکانات جدید احتمالی، قرار است شرکت اپل با گوشی های آیفون 12 در سال 2020 در اختیار کاربران خود قرار دهد با این مقاله همراه ما باشید.

قبل از هر گونه پرداختن به جزئیات فاش شده در مورد گوشی آیفون 12، باید بگوییم که خبرها حاکی از آن است که شرکت اپل 4 مدل از گوشی آیفون 12 را برای سال 2020 به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. در ادامه به بررسی جزئیات هر 4 مدل گوشی آیفون 12 می پردازیم.

1-آیفون 12 با صفحه نمایشگر 5.4 اینچ

شنیده ها حاکی از آن است که نسخه استاندارد گوشی آیفون 12، دارای صفحه نمایشگر 5.4 اینچ می باشد که پنل به کار رفته در آن از نوع OLED انعطاف پذیر و ساخت شرکت سامسونگ خواهد بود. این در حالیست که قبل تر اخباری مبنی بر تامین کننده بودن شرکت BOE درز پیدا کرده بود. تکنولوژی به کار رفته در این پنل از نوع Y-OCTA خواهد بود به این معنا که سنسور لمسی با صفحه نمایشگر گوشی آیفون 12 کاملا یکپارچه شده است. شایعه ها حاکی از آن است که شرکت اپل برای صفحه نمایشگر گوشی آیفون 12، رزولوشنی برابر با 2340 در 1080 در نظر گرفته است که نسبت به گوشی آیفون 11 که رزولوشن 1792 در 828 دارد، ارتقا داده شده است. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از تکنولوژی sub-6GHz 5G در این نسخه از گوشی  آیفون 12 شنیده می شود. در کنار آن به نظر می رسد شرکت اپل برای این نسخه از گوشی آیفون حافظه رم 4 گیگابایت به همراه 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی را در نظر گرفته است. بر اساس اخبار درز پیدا کرده انتظار می رود گوشی آیفون 12 از پردازنده جدید A14 Bionic و همچنین دوربین های دوگانه استفاده کند. قیمت حدودی تخمین زده شده برای آن 649 دلار می باشد.

Apple-New-iphone-12-Colors

2-آیفون 12مکس با صفحه نمایشگر 6.1 اینچ

گوشی آیفون 12 مکس جایگزین مستقیم گوشی آیفون 11 خواهد بود زیرا از همان صفح نمایشگر 6.1 اینچی استفاده می کند. در مود پنل به کار برده شده در گوشی آیفون 12 مکس، گزارش معتبر DSCC عنوان کرده است که شرکت اپل به جای پنل LCD از پنل انعطاف پذیر OLED ساخت شرکت BOE به همراه LG استفاده خواهد کرد. سنسور لمسی نیز سوار بر پنل خواهد بود و رزولوشن صفحه نمایشگر این نسخه از آیفون 2532 در 1170 پیش بینی می شود. حدود قیمتی که انتظار می رود شرکت اپل برای این گوشی خود در نظر گرفته باشد معادل 749 دلار خواهد بود. که در ازای این 749 دلار، گوشی هوشمند همراه شما دارای پردازنده A14 Bionic خواهد بود به همراه حافظه رم 4 گیگابایت و با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت. همچنین به نظر می رسد از همان دوربین دوگانه همیشگی در گوشی آیفون 12 مکس استفاده شود.

3-آیفون 12 پرو با صفحه نمایشگر 6.1 اینچ

شنیده ها در مورد گوشی آیفون 12 پرو بسیار می باشد. گفته می شود گوشی آیفون 12 پرو با پنل انعطاف پذیر OLED ساخت شرکت سامسونگ، پشتیبانی از قابلیت رنگ 10 بیتی و سنسور لمسی یکپارچه Y-OCTA به بازارهای بین المللی فرستاده شود. در واقع گوشی آیفون 12پرو اولین گوشی هوشمند همراه خواهد بود که از رنگ 10 بیتی برای صفحه نمایشگر خود پشتیبانی خواهد کرد. از قبل تر شایعاتی مبنی بر نامگذاری این صفحه نمایشگر توسط شرکت اپل موسوم به XDR (Extreme Dynamic Range) مخفف محدوده دینامیکی عظیم، شنیده شده است. رزولوشن تصویر گوشی آیفون 12 پرو مشابه آیفون 12 مکس 2532 در 1170 خواهد بود. متاسفانه در حالیکه گوشی آیفون 12 امکان سرعت روان 120 هرتزی را ارائه می کند، شرکت اپل ممکن است استفاده از تکنولوژی LTPO را قبول نکند. فناوری که به گوشی این اجاز را می دهد تا گستره دینامیکی از 1 هرتز تا حداکثر 120 هرتز را بپیماید که این به عمر باتری کمک خواهد کرد. این در حالیست که شایعه شده است که گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 از تکنولوژی LTPO پشتیبانی خواهد کرد و ممکن است همین امر عامل مزیت داشتن آن نسبت به گوشی آیفون 12 پرو باشد. ویژگی دیگر گوشی آیفون 12 پرو حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 تا 512 گیگا بایتی آن می باشد. دوربین این گوشی یک دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و یک سنسور مدت پرواز LIDAR برای لذت بردن از اپلیکیشن های واقعیت افزوده (AR) آیفون، می باشد. همچنین انتظار می رود گوشی آیفون 12 پرو از هر دو تکنولوژی sub 6GHz و mmWave 5G  پشتیبانی کند. شروع قیمت آیفون 12 پرو از 999 دلار پیش بینی می شود.

4-آیفون 12 پرو مکس با صفحه نمایشگر 6.7 اینچ

آخرین مدل گوشی آیفون 12 دارای یک صفحه نمایشگر عظیم 6.7 اینچی با پنل انعطاف پذیر OLED ساخت شرکت سامسونگ با رزولوشن 2778 در 1824 پیکسل خواهد بود. این گوشی نیز از قابلیت رنگ 10 بیتی، فناوری های Y-OCTA و XDR  پشتیبانی خواهد کرد. گوشی آیفون 12 پرو مکس نیز فاقد قابلیت LTPO  که می تواند بر عمر باتری تاثیر بگذارد، خواهد بود. این گوشی هم همان چینش چهارگانه دوربین ها همانند مدل آیفون 12 پرو و همان اتصال دوگانه 5G را خواهد داشت. اما صفحه نمایشگر گوشی آیفون 12 پرو مکس باعث شده است تا رنج قیمتی این گوشی از 1099 دلار آغاز شود.

[yasr_visitor_votes size=”small” postid=”4569″]