انتخاب و معرفی بهترین بازی‌های اندروید در سال 2022 میان انبوهی از برنامه‌های بازی قطعا جذاب اما دشوار و چالش برانگیز است. این احتمال مطرح است که بهترین بازی‌های اندروید، آنهایی باشند که شما را ساعت‌ها سرگرم نگه می‌دارند، البته بحث سلیقه و علاقمندی به تیپ بازی نیز حتما موثر است. با توجه به سلیقه و نوع علاقمندی‌تان در زمینه بازی‌های استراتژیک، بازی‌های شوتر اول‌شخص، معمایی و غیره، احتمالا یک بازی در گوگل پلی پیدا خواهید کرد که از آن خوشتان بیاید.

هر جا و در هر مطلب معرفی (برای بازی‌های اندرویدی) که سرک بکشید متوجه خواهید شد که دسته‌بندی عناوین مختلف در پلی استور برای پیدا کردن بهترین بازی‌های اندروید در سال 2022 کار واقعا سختی است. بسیاری از بازی‌های برتر اندروید رایگان هستند و تعداد کمی از آنها نیاز به پرداخت پول دارند. شاید به این فکر کنید که آیا پرداخت پول برای یک بازی ارزشش را دارد یا خیر؟

ما در تحریریه ویت موب تلاش کردیم به معرفی بهترین بازی‌های اندروید در سال 2022 در 8 بخش مختلف بپردازیم. حتما که تنوع بازی‌ها بالاست و این مطلب تنها بخشی از آن را پوشش خواهد داد. اما با این اوصاف سعی کردیم بازی‌هایی در دسته‌بندی: بهترین بازی‌های اجتماعی، بهترین بازی‌های شوتر، بهترین بازی‌های پازلی یا معمایی، بازی‌های پلتفرمی، نقش آفرینی، استراتژیک، مسابقه‌ای و بازی‌های ورزشی را به شما معرفی کنیم.

حتما به این موضوع توجه داشته باشید که لذت انجام بازی‌ها، سریع بودن، روان بودن و این چنین مواردی که کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار می‌هد غالب اوقات به گوشی موبایل شما بستگی دارد. اگر قصد خرید تلفن همراه دارید، حتما بهترین پیشنهادات اندرویدی ویت موب را بررسی کنید. اما بپردازیم به بازی‌ها:

1. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های اجتماعی

بازی‌های چندنفره اجتماعی، بازی‌هایی هستند که می‌توانید با دوستان یا خانواده، به صورت شبکه و به صورت آنلاین، بازی کنید. این بازی‌ها گزینه خوبی برای دورهمی‌ها و گفتگو با دوستان از طریق دیسکورد هستند.

Among Us

به‌نظر برخی گیمرها ممکن است هیجان دیوانه‌کننده‌ی آن مثل سابق نباشد، اما Among Us هنوز یکی از بهترین بازها است که می‌تواند لذت، شور و شیطنت‌های بازی را به جمع تزریق کند. این بازی با فریبکاری سر و کار دارد. پنج تا ده بازیکن جمع می‌شوند و وظایف خود را در فضا انجام می‌دهند. اما یک فریبکار در بین شما وجود دارد و گاهی اوقات تعداد این افراد فریبکار کمی بیشتر است. خدمه معمولی باید از دست فرد فریبکار که سعی دارد همه را بکشد جان سالم به در ببرند. یک فریبکار خوب، اعضای تیم را در مقابل هم قرار می‌دهد و به آنها اتهام می‌زند.

Ticket to Ride

Ticket to Ride اقتباسی موبایلی از یک بردگیم قدیمی بسیار دوست‌داشتنی است که همه از آن لذت می‌بردند. پنج نفر می‌توانند روی یک دستگاه (یا یک شبکه محلی، در صورتی که همه بازی را در دستگاه خود داشته باشند) با هم بازی کنند. قدرت پرداخت جزئیات در این بازی جالب و روان است و باعث می‌شود گیم‌پلی بسیار سریع و آسان باشد. این بازی مخصوص مهمانی یا جمع‌های خانوادگی است و امکان یک رقابت سالم را فراهم می‌کند.

Triple Agent

Triple Agent مانند Among Us با فریبکاری سر و کار دارد. دو تیم وجود دارد که یکی از آنها باید اعضای تیم دیگر را رودرروی یکدیگر قرار دهد. برای فریب دادن یا فریب خوردن باید حواس جمع باشید، چون می‌تواند عواقب بدی برای تیم شما داشته باشد. بازی بر روی یک دستگاه انجام می‌شود و قوانین در حین بازی توضیح داده می‌شوند. این بازی مخصوص مهمانی‌هاست و افراد را دور هم جمع می‌کند.

Who Can’t Draw

Who Can’t Draw مشابه نسخه مدرن Pictionary است، اما برای تلفن اندروید شما طراحی شده است. یک کلمه به نفر اول نمایش داده می‌شود و او باید تمام تلاشش را بکند تا آن را در کمتر از 15 ثانیه نقاشی کند و گوشی را به بازیکن بعدی بدهد. نفر بعدی هم 15 ثانیه فرصت دارد تا نقاشی را کپی کند و گوشی را به نفر بعدی بدهد. نفر آخر باید حدس بزند که کلمه اصلی بر اساس آخرین نقاشی چه بوده است. این بازی اندرویدی برای دورهمی‌ها گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

2. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های شوتر

بسیاری از بازی‌های شوتر جز بهترین بازی‌های اندروید در سال 2022 هستند. اینکه چرا این تیپ بازی‌ها در بین کاربران اندروید بسیار محبوب‌اند، دلیل موجهی دارد. این بازی‌ها هدف‌گیری، مهارت‌های تصمیم‌گیری و توانایی‌های تاکتیکی شما را به چالش می‌کشند. چه اول‌شخص باشد و چه سوم‌شخص، شکی نیست که این بازی‌های اندرویدی بهترین گزینه برای ارضای نیاز شما به تیراندازی هستند.

Call of Duty: Mobile

Call of Duty: Mobile در آغاز با شک و تردیدهای فراوانی مواجه شد، اما وقتی کاربران نسخه اندروید بازی را دریافت کردند، شک و تردیدها به سرعت برطرف گردید. البته که نیاز به تعریف ندارد. Call of Duty یک بازی شوتر فوق‌العاده خوب برای موبایل است که سلاح‌های زیادی را برای استفاده کاربران ارائه می‌دهد. کنترل‌ها، صفحه لمسی یا کنترلر، بسیار حساس هستند. همچنین می‌توانید بین چند حالت بازی مانند Death Match، Battle Royale و رقابت‌های رتبه‌بندی‎ شده یکی را انتخاب کنید.

بسته به اینکه از کدام اسلحه، نارنجک و سلاح دوم استفاده می‌کنید، می‌توانید آنها را شخصی‌سازی کنید. امکان اسلحه‌سازی عمق بیشتری به بازی داده و کمک می‌کند که اسلحه مورد علاقه خود را به سبک دلخواه خود تغییر دهید. به عنوان یک بازی رایگان، Call of Duty: Mobile یکی از بهترین بازی‌های اندروید در سال 2022 است.

Doom and Doom II

Doom و Doom II جزء قدیمی‌ترین بازی‌های شوتر اول‌شخص هستند. ورود آن‌ها به اندروید چندان موفقیت‌آمیز نبود، اما پس از آنکه Bethesda برخی از اشکالات کلیدی را برطرف کرد، بازی‌ها کاملا تثبیت شدند. هر دو بازی قابلیت پشتیبانی از کنترلرها را دارند. ابعاد تصویر بزرگ‎‌تری داشته و از نرخ تازه‌سازی سریع‌تری برخوردار هستند. اگر می‌خواهید با تاریخچه بازی‌ها بیشتر آشنا شوید، این دو بازی ارزش امتحان کردن دارند. آنها یا شما را به عقب بر می‌گردانند یا کمک می‌کنند که به درک بهتری از ژانر کنونی بازی‌های شوتر دست پیدا کنید.

PUBG Mobile

PUBG در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این بازی مثل نسخه اندروید Call of Duty کاملا خوب ظاهر شد. بازی Battle Royale در موبایل با وجود رابط کاربری هوشمند و کنترل‌های عالی به خوبی اجرا می‌شود. PUBG یک بازی کاملا بزرگ با مراحل و حالت‌های مختلف است.

علیرغم حضور Call of Duty: Mobile در این عرصه، PUBG Mobile به لطف مجموعه گسترده بازیکنان و به‌روزرسانی‌های مداوم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود.

3. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های پازل یا معمایی

بازی‌های پازلی یا معمایی بخاطر پرطرفدار بودن و داشتن ظرفیت اجرایی در موبایل تا حدی در اندروید پیشرفت کرده‌اند. با این حال، محبوبیت آنها بیشتر به دسترس‌پذیری آنها برمی‌گردد. تقریبا هر کسی می‌تواند یک بازی معمایی را انتخاب کند و در سرگرمی‌های هیجان‌انگیز آن غرق شود. اصطلاح «پازل» به ژانرهای فرعی مختلف اشاره دارد و از بازی‌های مبتنی بر فیزیک گرفته تا معماهای منطقی را شامل می‌شود. بنابراین شاید مجبور باشید برای پیدا کردن بازی مورد علاقه خود چند بازی را امتحان کنید. اما پیشنهاد ما:

Bridge Constructor Portal

بازی Bridge Constructor انواع مختلفی دارد، اما نسخه Portal یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این نسخه، ترکیبی عالی از دو بازی فوق‌العاده است که شما را مجبور می‌کند با قوانین فیزیک و قوانین عجیب‌وغریب Aperture Labs سر و کله بزنید. هدف یکسان است: ساختن یک پل برای انتقال وسیله نقلیه از A به B. گفتنش آسان است، اما وقتی شروع کنید خودتان متوجه سختی کار خواهید شد. نه تنها جاذبه، که چیزهایی مانند پورتال‌ها نیز در برابر شما قد علم می‌کنند.

Donut County

Donut County باعث تخلیه روانی یا به نوعی آرامش شما می‌شود. در خلال بازی قرار است تا جایی که می‌توانید در یک شهر کوچک، هرج و مرج درست کنید. چاله‌ای روی زمین ایجاد می‌کنید تا اشیاء روی سطح زمین را ببلعید و هر بار که چیزی در سوراخ شما می‌افتد، چاله بزرگ‌تر می‌شود. در نهایت، ساختمان‌ها و سایر سازه‌ها را می‌بلعید و ویران می‌کنید.

شاید خشن به نظر برسد، اما به لطف گرافیک زیبا و ساده و حال و هوای بامزه‌ی این بازی دچار استرس و هرج و مرج نمی‌شوید. این بازی داستان داشته و بلعیدن کل شهر عواقب خاص خود را دارد. اما قصه کلی خنده‌دار است و بازی شما را یک تا دو ساعت مشغول می‌کند.

The Eyes of Ara

اگر Myst و Riven را در ایام خوش گذشته دوست داشتید، ممکن است از The Eyes of Ara هم خوشتان بیاید. این یک بازی در ژانر ماجراجویی معمایی است و شما را جذب محیط‌های زیبای خود می‌کند. بعضی از معماها دیوانه‌کننده هستند، اما گنجینه‌هایی که پیدا می‌کنید به شما کمک می‌کنند.

رضایت از حل کردن معماها نیز حس فوق‌العاده‌ای دارد. The Eyes of Ara یک بازی فوق‌العاده است که خاطرات شما را از Myst و Riven روی تلفن زنده می‌کند. این بازی در فهرست بهترین بازی‌های اندروید در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

Monument Valley 2

احتمالا نمی‌توان بدون اشاره به Monument Valley در مورد بازی‌های معمایی موبایل صحبت کرد. پیشنهاد ما نسخه شماره ۲ آن است. این بازی‌ها که در طراحی آنها از موریس اشر الهام گرفته شده، شما را مجبور می‌کنند که برای حل مشکلات، خلاقیت به خرج دهید و دیدگاه خود را برای رسیدن به اهدافتان تغییر دهید. این دو بازی واقعا منحصربه‌فرد هستند

طراحی هنری زیبا و داستان‌پردازی مینیمالیستی Monument Valley و Monument Valley 2 باعث شده که این دو بازی معمایی کاملا مهیج و جذاب باشند و در فهرست بازی‌های برتر اندرویدی قرار بگیرند.

The Room: Old Sins

از سری بازی‌های Room اغلب به عنوان بهترین بازی‌های معمایی در اندروید یاد می‌شود. قضاوت به خودتان بستگی دارد، اما مطمئن باشید که این بازی‌ها فوق‌العاده هستند و ارزش وقت و هزینه شما را دارند. بهترین بازی این سری The Room: Old Sins است که در آن باید معماهای پیچیده را حل کنید و از پرونده افراد گمشده گره‌گشایی کنید. این بازی بسیار جذاب است و ترکیب موسیقی و فضای بازی به ایجاد یک اتمسفر عجیب و غریب کمک می‌کند.

Thumper: Pocket Edition

اکثر بازی‌های معمایی که تا اینجا معرفی کردیم، به نوعی ساده و باعث ریلکس شدن شما می‌شوند. اما Thumper: Pocket Edition با همه اینها فرق دارد. این بازی یک ریتم فوق‌العاده دارد و پر از هرج و مرج است؛ یا به قول سازندگان بازی «خشونت ریتمیک» دارد. اگر به گیم‌پلی پرتنش و سریع علاقه دارید، این بازی مناسب شما خواهد بود.

Thumper بازی آسانی نیست، اما بسیار سرگرم‌کننده است. یک حالت گیم‌پلاس هم به بازی اضافه شده که در آن همه چیز با تنش بیشتری دنبال می‌شود. اگر عاشق شتاب و شلوغی هستید، این بازی را امتحان کنید.

Transmission

Transmission یک بازی معمایی آرامش‌بخش در خصوص شبکه‌سازی است. این بازی می‌تواند بسیار دشوار و پیچیده باشد، اما کاملا سرگرم‌کننده و محرک است. معماهای این بازی شما را مجبور می‌کنند شبکه‌های مختلفی با پیچیدگی‌های متفاوت بسازید. این بازی ساده اما هنری و زیبا است و شما عاشق معماهای منطقی آن خواهید شد. همچنین فاقد تبلیغات یا خریدهای درون‌برنامه‌ای بوده و جای خود را در فهرست بهترین بازی‌های اندرویدی ۲۰۲۲ تثبیت کرده است.

Vectronom

Vectronom یکی دیگر از بازی‌های معمایی مبتنی بر موسیقی است. این بازی مثل Thumper پر تنش نیست. اما خیال‌انگیز است و یک تجربه معمایی خاص به شما می‌دهد که فورا جذب آن خواهید شد. هر سطح بازی شما را به روش‌های مختلف به چالش می‌کشد که باید با آن مقابله کنید و پیروز شوید. این سطوح از مضامین، دستورالعمل‌ها و شیوه‌های خاصی برخوردارند که شما را جذب بازی می‌کنند. Vectronom یکی از گزینه‌های جذاب سال ۲۰۲۲ در میان بازی‌های اندرویدی است.

4. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های پلتفرمی

به لطف اتکا به گرافیک دو بعدی به جای سه‌بعدی، بازی‌های پلتفرمی ده‌ها سال است که وجود دارند. قبل از آنکه بازی‌های موبایلی به مرحله انفجار برسند، پلتفرم‌ها تا حدودی جایگاه ویژه‌ای داشتند. این سبک بازی‌ها در حال توسعه‌اند. بعضی از بهترین بازی‌های اندروید در پلی‌استور در این فهرست قرار می‌گیرند. بازی‌هایی از جمله:

Castlevania: Symphony of the Night

Castlevania: Symphony of the Night یک بازی کلاسیک باورنکردنی از کونامی است که چندی پیش برای اندروید عرضه شد و مورد تحسین فراوان قرار گرفت. بسیاری از کاربران این بازی را در ایام قدیم بازی می‌کردند و آنقدر اثرگذار بود که آن را برای ساخت یک بازی جدید به Super Metroid اضافه کردند (metroidvania).

نسخه اندروید Symphony of the Night واقعا خوب بوده و از کنترلر پشتیبانی می‌کند. این بازی نسخه کامل Castlevania با تمام نکات مثبت قبلی است. وارد قلعه دراکولا شوید و ببینید داخل آن چه می‌گذرد. مثل Doom و Doom II، نوستالژی‌های زیادی در این بازی وجود دارد؛ اما Castlevania به تنهایی نیز یک بازی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

Dead Cells

Dead Cells با استفاده از المان‌های روح‌مانند نامی برای خود دست و پا کرده. این بازی ساده است اگرچه هر بار که می‌میرید به ابتدای بازی برمی‌گردید تا از نو شروع کنید. به سرعت متوجه می‌شوید که هر بار با چیزهای متفاوتی روبرو هستید و زمان شما را به چالش می‌کشد.

اما اجازه ندهید که این مسئله روی بازی شما اثر بگذارد. در این بازی با چالش‌های فراوانی مواجه هستید، اما چیزهای زیادی هم به دست می‌آورید که شما را مشغول نگه می‌دارد. با دقت به تک تک موقعیت‌ها نزدیک شوید تا دچار مشکل نشوید.

Grimvalor

Grimvalor یک پلتفرمر نقش‌آفرینی است. این بازی با زمان‌بندی در حین حمله یا جا خالی دادن سر و کار دارد. Grimvalor یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده است، هرچند ممکن است غول‌های مرحله آخر برای شما چالش ‎برانگیز و یا خسته‌کننده باشند اما نمی‌شود Grimvalor را دوست نداشت.

سطح چالش‌ها در طول بازی به آرامی افزایش می‌یابد. چند لحظه دشوار وجود دارد، اما اگر به اندازه کافی سرسخت باشید می‌توانید بر آنها غلبه کنید. توسعه‌دهندگان به شما اجازه می‌دهند قبل از اینکه نسخه کامل رو خریداری کنید، اولین بخش آن را به صورت رایگان بازی کنید.

Oddmar

Oddmar یک پلتفرمر بامزه درباره مأموریت‌های یک وایکینگ تبعیدی است. این بازی بسیار جذاب بود و طراحی و گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای دارد. در Oddmar با دشمنان منحصربه‌فرد، موانع و معماهای مختلفی مواجه می‌شوید، اما احتمالا بیش از همه از ظاهر این بازی جا می‌خورید.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی Oddmar، کنترل‌ها هستند که خیلی خوب طراحی شده‌اند. در واقع، حتی ممکن است به کنترلر احساس نیاز پیدا نکنید؛ چون کنترل‌های روی صفحه کاملا خوب هستند. مثل Grimvalor می‌توانید یک بخش Oddmar را به طور رایگان بازی کنید.

Suzy Cube

Suzy Cube بر خلاف سایر بازی‌های پلتفرمی این فهرست یک بازی سه‌بعدی است که شبیه بسیاری از بازی‌های امروزی ماریو طراحی شده است. هر سطح جدید چالش‌های خاص خود را دارد و شما باید برای بازپس‌گیری طلای دزدیده‌شده از دربار خود تلاش کنید. در این مسیر باید نیروهایی را پیدا کنید که در سطح بازی پخش شده‌اند. این بازی یک ماجراجویی ساده است که فقط با کنترل‌های صفحه نمایش لمسی سازگار است.

5. بهترین بازی‌های اندروید: نقش‌آفرینی

بازی‌های نقش‌آفرینی یا RPG معمولا شامل یک داستان پیچیده، طولانی و چند ساعته هستند که از اتفاقات، شخصیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، مبارزات و اغلب اکتشافات مختلف تشکیل شده است. ژانر نقش‌آفرینی بسیار وسیع بوده و خوشبختانه اندروید بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی را دارد.

Baldur’s Gate and Baldur’s Gate II

Baldur’s Gate و دنباله آن جزء بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک کامپیوتر هستند که پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند ساخته شده‌اند. اما متعاقبا به اندروید ورود کردند و در رده بهترین بازی‌ها قرار گرفتند. Baldur’s Gate مشابه Dungeons & Dragons است و با برخورداری از پیچ و خم BioWare حس خاص در بازی به شما می‌دهد.

هر نسخه‌ای را که بازی کنید، با حجم زیادی از محتوا مواجه می‌شوید. Baldur’s Gate یک داستان کلاسیک فانتزی است و ارزش بازی کردن دارد. و اگر از این بازی خوشتان آمد، بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک دیگری هم وجود دارند که برای اندروید طراحی شده‌اند. از این بین می‌توان به Neverwinter Nights، Icewind Dale و Planescape: Torment اشاره کرد.

Genshin Impact

Genshin Impact یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است و این محبوبیت دلیل بسیار خوبی هم دارد. علیرغم استفاده از مکانیزم گاچا و پولی شدن بازی، Genshin Impact یک پیچش زیبا در داستان The Legend of Zelda: Breath of the Wild ارائه  می‌دهد. شما در این بازی با یک دنیای وسیع برای اکتشاف مواجه هستید و کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. برای آنکه از Genshin Impact لذت ببرید، باید از مبارزات اصلی و سیستم حزبی شخصیت‌ها استفاده کنید. این بازی کاملا اعتیادآور است و با نسخه کامپیوتری خود نیز سازگار است. Genshin Impact در تامز گاید 2021 برنده جایزه «بهترین بازی موبایلی» شد.

NieR Re[in]carnation

Nier Reincarnation پای مکانیزم گاچا را به سری Yoko Taro کشاند که حول محور ترس وجودی می‌چرخد. این بازی درباره دخترکی است که به خاطر گناهانش در یک قفس محبوس شده و در وسعتی بی‌کران به دام افتاده است. در طول بازی با یک شخصیت شبح‌مانند روبرو خواهید شد که خود را ماما می‌نامد و دخترک را داخل قفس راهنمایی می‌کند.

همانطور که از Yoko Taro انتظار می‌رود، Nier Reincarnation یک بازی عجیب و غریب است. گیم‌پلی بازی مبتنی بر دستور بوده و برای ورود به نبردها باید به شخصیت‌های بازی دستور بدهید. یک حالت خودکار هم برای بازی وجود دارد. به عنوان یک بازی گاچا، Nier Reincarnation در معرض همان اشکالاتی قرار دارد که بازی‌های مشابه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما تجربه زیبایی است که نباید آن را از دست بدهید.

Star Wars: Knights of the Old Republic

بازی‌های جنگ ستارگان سابقه‌ای طولانی‌مدت دارند، اما Knights of the Old Republic  یا KOTOR به عنوان بهترین بازی تمام دوران شناخته می‌شود. داستان KOTOR که هزاران سال قبل از ماجرای فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، به شما اجازه می‌دهد که در مسیر بین روشنی و تاریکی قدم بردارید و به انتخاب خودتان در یک طرف بازی کنید.

KOTOR یکی دیگر از عناوین مهم در مجموعه BioWare بوده و بسیار محبوب است. البته، همانطور که یودا در پایان Empire Strikes Back به آن اشاره کرد، داستان دیگری هم وجود دارد.

Star Wars: Knights of the Old Republic II

دنباله KOTOR یعنی Star Wars: Knights of the Old Republic II توسط Obsidian توسعه یافت و نگاه مفصل‌تری به مجموعه Star Wars دارد. شخصیت‌ها از نظر اخلاقی خاکستری هستند و تصمیمات شما نسبت به KOTOR اهمیت بیشتری دارند. این بازی با رابط کاربری بهینه موبایل‌ها کاملا سازگار است. ظاهر بازی با نسخه اصلی یکسان بوده و این به جذابیت آن می‌افزاید. Star Wars II یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی است که تاکنون طراحی شده و این مسئله با وجود Obsidian چندان جای تعجب ندارد.

Titan Quest

Titan Quest اصلی در دوران افول بازی اکشن محبوب Blizzard Diablo II انتشار یافت. این بازی از بسیاری از نکات جذاب Diablo استفاده کرد و به آن یک پیچ و تاب اساطیری بخشید. نتیجه این کار تولید یک بازی عالی با امتیازات بسیار و تایتان‌های فراوان برای سلاخی بود.

نسخه اندروید اخیرا برای مطابقت با نسخه کامپیوتری به‌روزرسانی شده که به معنای اضافه شدن محتوای بیشتر و رفع بسیاری از باگ‌ها است. به هر حال، شما اینجا با یک بازی بزرگ مواجه هستید که در فهرست بهترین بازی‌های اندروید قرار دارد.

Vampire: The Masquerade — Night Road

به عنوان یک بازی قدیمی، Vampire: The Masquerade — Night Road نوعی نقش‌آفرینی مبتنی بر متن است که داستان آن در دنیای تاریکی‌ها اتفاق می‌افتد. شما در این بازی به عنوان یک پیک خون‌‌آشام ایفای نقش می‌کنید. Vampire داستان خوبی دارد و انتخاب‌های شما بر نتیجه بازی اثر می‌گذارند.

به طور کلی، داستان بازی عالی است؛ مخصوصا اگر دنیای تاریکی یا خون‌آشام‌ها را دوست داشته باشید. بازیکن آزادی عمل زیادی دارد و شما می‌توانید شخصیتی بسازید که مناسب خودتان باشد (دو قبیله اضافی هم در قالب بسته‌های الحاقی [DLC] عرضه شده‌اند).

6. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های استراتژیک

بازی‌های استراتژیک باعث می‌شوند کمی بیشتر به تصمیمات خود فکر کنید. بسیاری از آنها نوبتی هستند و به شما اجازه می‌دهند که اقدامات و عواقب احتمالی آنها را به دقت در نظر بگیرید. اگر این رویکردی است که دوست دارید در حین بازی کردن تجربه کنید، بازی‌های استراتژیک زیادی برای اندروید خواهید یافت. در ادامه ما برخی از بهترین‌های این ژانر را برایتان دسته‌بندی کرده‌ایم:

Gwent

Gwent یک مینی‌گیم فرعی در بازی محبوب The Witcher 3: Wild Hunt است. Gwent یک بازی کارتی مشابه Hearthstone بوده، اما در دنیای ویچر اتفاق می‌افتد. در این بازی می‌توانید از شخصیت‌های مورد علاقه خود در دنیای ویچر استفاده کنید. بازیکنی که بیشترین امتیاز را در پایان هر دور به دست آورد برنده است. هر کارت یک امتیاز مشخص دارد، اما حریف در حالیکه به کارت‌های شما حمله می‌کند، قدرت خود را افزایش می‌دهد. Gwent یک بازی استراتژی بسیار دقیق است.

Hearthstone

Hearthstone سلطان بازی‌های کارتی در اندروید است و نیاز به معرفی بیشتر ندارد. اگر عاشق دنیای وارکرافت هستید، این بازی استراتژی مناسب شما خواهد بود؛ چون Blizzard تجربه‌ای اعتیادآور و ارزشمند خلق کرده است. یکی از بهترین خصوصیات Hearthstone دسترس‌پذیری آن بوده و در عین حال مهارت‌های فوق‌العاده بالایی می‌طلبد. بعضی افراد ساعت‌ها پای این بازی می‌نشینند و این مسئله به راحتی قابل درک است.

Legends of Runeterra

Legends of Runeterra سه‌گانه بازی‌های کارتی اندروید را تکمیل می‌کند، اما این یکی در دنیای League of Legends اتفاق می‌افتد. این بازی تقریبا مثل Hearthstone است، فقط با قوانین خاص خود انجام می‌گیرد. به طور کلی، Legends of Runeterra یک دنباله خوب برای Hearthstone است، اما لازم نیست یک بازی کاملا جدید را از نو یاد بگیرید.

Reigns: Her Majesty

در سری Reigns شما دربار را مدیریت می‌کنید و با کشیدن انگشت به سمت چپ و راست تصمیم می‌گیرید. نسخه Her Majesty شما را مجبور می‌کند که در نقش ملکه ایفای نقش کنید تا هر چهار ستون پادشاهی را تحت کنترل بگیرید. با این حال، اگر بیش از حد به یک سمت متمایل شوید، سلطنت شما به پایان خواهد رسید. Her Majesty یک بازی سرگرم‌کننده با جوایز و لحظات خنده‌‌دار فراوان است. همچنین به شکل فریبنده‌ای ساده بوده، اما پیش رفتن در بازی به تفکر زیادی احتیاج دارد.

Rome: Total War

Rome: Total War یک بازی‌ کلاسیک که برای اندروید طراحی شده است. این یک بازی استراتژیک در مقیاس بزرگ محسوب می‌شود که شما را برای تسخیر دنیای باستان در دل نبردهای بزرگ قرار می‌دهد. نبرد نوبتی در این بازی به شکل‌گیری یک کمپین عظیم منجر شده است.

اگر محتوای بیشتری می‌خواهید، می‌توانید دو بسته الحاقی Barbarian Invasion و Alexander را هم دریافت کنید. به طور کلی، Rome: Total War یک بازی پولی و مناسب برای طرفداران بازی‌های استراتژیک بوده و در فهرست بازی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ قرار می‌گیرید.

7. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های مسابقه‌ای

اگر اهل شدت و شتاب باشید، بازی‌های مسابقه‌ای نیاز شما را به سرعت ارضا می‌کنند و بهترین بازی‌های اندرویدی طیف وسیعی از امکانات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند. هدف نهایی در این بازی‌ها آن است که به هر وسیله‌ای که شده به خط پایان برسید. فهرست ما شامل:

Asphalt 9: Legends

آسفالت یک بازی مسابقه‌ای با قدمت طولانی است و اغلب در موبایل بازی می‌شود. این سری تمام مرزها را جابجا می‌کند و نهمین نسخه آن یعنی Legends هم از این قاعده مستثنی نیست. در حالیکه برای بدل شدن به یک اسطوره خیابانی مسابقه می‌دهید، شانس این را دارید که با سوپراسپرت‌های بسیار زیبا رانندگی کنید. به طور کلی، Asphalt 9 یک بازی مسابقه‌ای فوق‌العاده بوده که فقط به خاطر تاکتیک‌های کسب درآمد سازنده بازی احتمالا چالش‌هایی به همراه داشته باشد.

Data Wing

Data Wing به طور آشکار از فیلم Tron الهام گرفته است. یک بازی عالی در خصوص انتقال داده‌ها از یک نقطه به نقطه دیگر. داستان قابل فهم، موسیقی متن خوب و کنترل‌های بازی نقطه‌ای هستند. Data Wing یک بازی جذاب برای طرفداران Retrowave است. این بازی کاملا رایگان بوده و با اینکه شاید به سرعت تمامش کنید، احتمالا دوست دارید از نو بازی کنید.

GRID Autosport

GRID Autosport یک بازی مسابقه‌ای پولی برای اندروید است. به عنوان یک بازی کنسول، GRID Autosport از یک گیم‌پلی و گرافیک باورنکردنی برخوردار بوده و جزء بهترین اکشن‌های مسابقه‌ای در پلی‌استور محسوب می‌شود. اما برای اجرای آن به یک گوشی اندروید قوی نیاز دارید.

یکبار پول می‌دهید و تمام محتوای اصلی را مستقیما در تلفن همراه خود دانلود خواهید کرد. GRID Autosport بهترین بازی اندروید برای طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای است.

Mario Kart Tour

Mario Kart Tour یک نسخه ضعیف‌تر از بازی مورد علاقه گیمرها یعنی Mario Kart است (حتی بیش از Mario Kart 8 Deluxe). ماهیت کلاسیک بازی هنوز پابرجاست، اما صرفا برای موبایل طراحی شده. اگرچه ممکن است باعث شود که به یک تجربه واقعی‌تر از Mario Kart احتیاج پیدا کنید. Tour یک بازی مسابقه‌ای سرگرم‌کننده برای کاربرانی است که لزوما دائما هیجان را نمی‌خواهند.

Riptide GP: Renegade

Riptide یکی دیگر از سری‌های قدیمی، شامل قایق‌های تندرو (یا هیدروجت) است. Renegade همان بازی اکشنی است که بسیاری از مردم با آن بزرگ شده‌اند، اما این بار برای تلفن همراهتان طراحی شده است. داستان بازی خیلی بد نیست و این احساس را به شما می‌دهد که مسابقات غیر قانونی خیابانی را روی آب انجام می‌دهید. در Riptide GP: Renegade کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. این بازی همچنین از حالت چند نفره به صورت آنلاین و شبکه پشتیبانی می‌کند.

8. بهترین بازی‌های اندروید: بازی‌های ورزشی

برای طرفداران بازی‌های ورزشی بسیاری از کمپانی های بازی، آپ‌های مرتبط و جذابی توسعه داده‌اند. در فهرست بهترین بازی‌های ورزشی می‌توان در بخش‌های مختلف ورزشی، از فوتبال تا بسکتبال، بازی‌های اندرویدی جالبی را پیدا کرد. در لیست ویت موب سعی کردیم برخی از آنها را برای شما فهرست کنیم:

eFootball PES 2021

eFootball PES شرکت کونامی یک فوتبال با کنترل‌های دقیق، گیم‌پلی منسجم و خروجی عالی است. این بازی تلاشی از سوی کونامی برای ورود به عرصه ورزش‌های الکترونیک که به نوعی محبوب بسیاری از فوتبال دوستان است، چون یک حالت آنلاین رقابتی فوق‌العاده هم دارد.

حالت بازی با سبک بازی کردن شما سازگار می‌شود. اگر اهل فوتبال هستید، این بازی ممکن است برایتان جالب و جذاب باشد.

Madden Mobile

جای تعجب دارد که بازی‌های فوتبال زیادی برای اندروید توسعه پیدا نکرده، بنابراین اساسا انتخاب دیگری جز Madden ندارید. این بازی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نیست. Madden بازی خوبی است، اما برای بازی کردن باید پول بدهید. اگر می‌توانید این مسئله را تحمل کنید، این بازی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. Madden دارای بازی‌های رقابتی، فصلی و راهبردهایی برای تغییر نحوه بازی است. این تنها راهی است که می‌توانید با تیم مورد علاقه خود در اندروید بازی کنید.

MLB 9 Innings 21

اگر طرفدار بیسبال هستید، این بازی به درد شما می‌خورد. 9 Innings در سال‌های اخیر شاهد یک به‌روزرسانی بزرگ بوده و تمام حرکات MLB را اضافه کرده است. بهینه‌سازی‌های موبایلی مختلفی نیز مانند حالت تک‌دستی برای این بازی ارائه شده است. بسته به علاقه خود می‌توانید فقط در حمله یا دفاع بازی کنید. در غیر این صورت، کامپیوتر اوضاع را به دست می‌گیرد. این بازی همچنین دارای یک حالت رقابتی آنلاین است.

NBA 2K20

NBA 2K20 یک بازی ورزشی عالی برای اندروید است و مشابه دیگری ندارد. فضای بازی زیبا به نظر می‌رسد و بازیکنان عالی عمل می‌کنند. شاید بگویید این بهترین بازی ورزشی در پلی‌استور است. برای دوست داشتن NBA 2K20 حتی لازم نیست از بسکتبال خوشتان بیاید.

چندین حالت برای بازی وجود دارد، از جمله حالت GM که برای ساختن یک تیم عالی بکار می‌رود. با توجه به مبلغی که می‌پردازید، محتوای قابل توجهی دریافت می‌کنید. این بازی قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در پایان اگر به مطالب، تازه‌ها و بررسی‌های حوزه تکنولوژی علاقمند هستید می‌توانید بلاگ را مرور کنید. برای بررسی و خرید انواع موبایل با بهترین قیمت کافی‌ست وارد صفحه اصلی ویت موب شوید.