مشخصا هندزفری FlipBuds Pro شیائومی تلاشی است از این کم‍پانی معتبر چینی برای رقابت با Apple AirPods Pro. با وجود چیپ کم‌مصرف QCC515 کوالکام و جدیدترین فناوری حذف نویز (ANC)، این هدفون درجه‌یکِ نسبتا ارزان قیمت، جایگزین خوبی برای AirPods Pro یا Galaxy Buds Pro سامسونگ محسوب می‌شود.

جدیدترین هدفون TWS شیائومی، دنباله‌رویِ Mi Airdots Pro و Mi Air 2 Pro است که اکنون با یک نام جدید به فروش می‌رسد: «هندزفری FlipBuds Pro شیائومی یا Xiaomi FlipBuds Pro TWS.»

FlipBuds Pro از اواخر ماه می به طور رسمی در چین عرضه شد. این محصول شیائومی برخلاف مدل‌های قبلی راهی اروپا هم شد. چون FlipBuds Pro هم نام جدیدی دارد و هم گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرده، که هر دو مسئله حاکی از عرضه یک نسخه جهانی از TWS هستند.

با بکارگیری چیپ کم‌مصرف QCC515 کوالکام که از aptX و فناوری حذف نویز تا سقف 40 دسی‌بل پشتیبانی می‌کند و صدای محیط را تا 99% کاهش می‌دهد، شرکت چینی به دنبال آن است که نظر خریداران را در بازار رقابتی TWS به خود جلب کند.

ساخت و ارگونومی FlipBuds Pro؛ به راحتی در گوش قرار می‌گیرد

طراحی و همچنین کیس شارژ FlipBuds Pro فرم جدیدی به خود گرفته و به شکل قابل توجهی گردتر از Mi Air 2 Pro است. برخلاف بدنه بیضی‌شکل و استوانه‌ای مدل قبلی، FlipBuds Pro بدنه‌ای گردتر و فشرده‌تر دارد که مشابه OnePlus Buds است. بنابراین، ارگونومی و راحتی این هدفون برای قرار گرفتن در جیب به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. با این حال، شرکت چینی سطح مات هدفون را به یک روکش براق تغییر داده که باعث جذب اثر انگشت می‌شود.

کیس شارژ پلاستیکی TWS به همراه هدفون 57.4 گرم وزن دارد که کاملا محسوس است. با اینکه دیگر خبری از نماد لایتنینگ در پشت کیس وجود ندارد، همچنان از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌شود. خود کیس نیز از طریق پورت USB-C شارژ شود.

هندزفری FlipBuds Pro شیائومی دو مدل خاکستری و سیاه دارد. با اینکه شیائومی از بعضی عناصر طراحی قبلی استفاده کرده، از طراحی منحصربه‌فرد Mi Air 2 Pro فاصله گرفته است. بنابراین، هدفون‌های توگوشی امسال بیشتر یادآور Airpods Pro اپل هستند. ساخت و کیفیت هدفون پلاستیکی شیائومی بسیار خوب است.

وزن هر هدفون 6.1 گرم (حدود 0.2 اونس) است. بنابراین هدفون‌ها بسیار سبک هستند. هدفون‌های شیائومی در استفاده روزمره -حتی در بلندمدت- توی ذوق نمی‌زنند. به لطف طراحی ارگونومیک، گوشی‌ها به خوبی داخل گوش قرار می‌گیرند. نمی‌توان به طور قطع گفت که بدنه FlipBuds Pro ضد آب است یا خیر، چون شرکت چینی هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرده است. از آنجایی که Mi Air Pro با استاندارد حفاظتی IPX4 مطابقت داشت، فرض بر این است که باران یا تعریق هیچ مشکلی برای TWS شیائومی ایجاد نخواهد کرد. (بررسی کنید: خرید هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل FlipBuds Pro با بهترین قیمت بازار و ارسال فوری)

هندزفری FlipBuds Pro شیائومی با کنترل‌های اشاره‌ای جدید

FlipBuds Pro دارای یک سیستم روی چیپ (SoC) صوتی بلوتوثی کم‌مصرف ساختِ کوالکام است که برای استفاده در هدفون‌های بی‌سیم توسعه یافته است. QCC5151 یک طراحی تک‌چیپ است که از کدک صوتی​​ aptX تطبیقی کوالکام هم پشتیبانی می‌کند. چیپست جدید کوالکام کم‌مصرف و بدون تأخیر است و با بلوتوث 5.2 سازگاری دارد. این مسئله به FlipBuds Pro اجازه می‌دهد تا همزمان به دو دستگاه بلوتوث وصل شود و به طور خودکار به پخش‌کننده‌ای که در حال پخش صداست، متصل شود.

به گفته شیائومی، ویژگی حذف نویز (ANC) که برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است، نویز صدا را تا 40 دسی‌بل حذف می‌کند.

در مقایسه با Mi Air 2 Pro، سه حالت برای کاهش نویز وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. حالت شفافیت نیز مجددا فعال شده است. اساسا به هیچ برنامه‌ای برای جابجایی بین این سه حالت نیاز ندارید. به جای آن می‌توانید از اشاره‌های تعریف شده استفاده کنید.

FlipBuds Pro برخلاف Mi Air 2 Pro از اشاره‌های ضربه‌ای پشتیبانی نمی‌کند، بلکه باید دو سطح بیرونی قسمت پایینی بدنه را فشار دهید که بسیار خوب عمل می‌کند و دچار اشتباه نمی‌شود. امکان جابجایی از طریق هدفون دیگر خسته‌کننده نیست و فیدبک‌های صوتی دیگری هم به زبان چینی اضافه شده‌اند.

با این حال، عملکرد هدفون‌ها با نصب برنامه XiaoAi که فقط با زبان چینی کار می‌کند، و نرم‌افزار اصلی گوشی‌های هوشمند شیائومی به مراتب سریع‌تر است. ما مورد دوم را در نسخه چینی گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra تست کردیم که از زبان انگلیسی هم پشتیبانی می‌کرد. شیوه اتصال به لحاظ بصری بسیار جذاب‌تر بود. علاوه بر این، این هدفون‌ها با آخرین درایورهای برنامه یا نرم‌افزار شیائومی عرضه می‌شوند. اما هنوز خبری از اکولایزر نیست.

وجود سنسور پوششی باعث شده که پخش موسیقی یا فیلم به محض درآوردن هدفون‌های FlipBuds Pro از گوش به طور خودکار متوقف شود. این ویژگی در  TWS هم وجود دارد. به لطف سنسور مادون قرمز داخلی، هدفون‌ها به محض خارج شدن از گوش غیر فعال می‌شوند. هدفون‌ها همچنین از یک حالت جستجوی صوتی هم برخوردارند که راهی آسان برای یافتن آنها فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های سودمند هدفون‌ها این است که اگر بعد از 3 دقیقه آنها را داخل کیس قرار ندهید، به شما هشدار می‌دهند.

کیفیت مکالمه با FlipBuds Pro

ما علاوه بر پخش موسیقی یا محتوای ویدئویی، از FlipBuds Pro بعنوان یک هدست برای برقراری تماس استفاده کردیم. وجود سه میکروفون در هر گوشی باعث شده که صدای بسیار خوبی منتقل شود. شنوندگان اظهار داشتند که صدای دریافتی از TWS وضوح قابل ملاحظه‌ای دارد.

میکروفون‌ها علاوه بر انتقال صدا، صدای محیط را هم کاهش می‌دهند. با وجود چیپست ANC که امواج صوتی را معکوس می‌کند، و یک بلندگو در قسمت گوش، صدای یکنواخت محیط با خنثی کردن امواج صوتی به حداقل می‌رسد. به طور کلی، TWS با بازتولید یک صدای جذاب و خنثی همه را متقاعد می‌کند. حجم صدای دریافتی نیز به اندازه کافی خوب است. (بررسی کنید: جدیدترین هدفون‌های برند شیائومی با بهترین قیمت)

کیفیت صدای Xiaomi FlipBuds Pro با aptX تطبیقی

استفاده از کدک بلوتوث LHDC در Mi Air 2 Pro شیائومی با aptX (تطبیقی) در نسل جدید TWS جایگزین شده، که تأخیر اندک و کیفیت صدای بالا را به دنبال داشته است. شیائومی در وبسایت خود از Mi 11 Ultra به عنوان یک تلفن همراه با تأخیر بسیار اندک نام برده است. برخلاف گزارشات موجود در خصوص FlipBuds Pro، تفاوت خاصی در تأخیر یک گوشی هوشمند شیائومی و سایر گوشی‌هایی که از آخرین سیستم عامل 7.6.1.13 استفاده می‌کنند، مشاهده نمی‌شود.

ما همچنین از یک OnePlus 9 Pro استفاده کردیم که اختلاف ناچیزی بین صدا و تصویر خود دارد. پخش صدا باaptX تطبیقی همیشه کمی از خروجی بصری عقب‌تر است، اما ناهم‌زمانی صدا و تصویر با کدک AAC بسیار ناچیز است.

ما علاوه بر پخش محتوای ویدئویی، از TWS برای گوش دادن به موسیقی هم استفاده کردیم. این هدفون‌ها به لطف درایورهای دینامیک 11 میلی‌متری، بیس واضحی تولید می‌کنند. در مقایسه با نسخه‌های قبلی، صدا کمی پُرتر به نظر می‌رسد و تریبل بهتر شده است. خروجی صدا کاملا واضح و متمایز است. حجم حداکثر صدا نیز کافی است، هرچند Mi Air 2 Pro کمی قوی‌تر است.

ما در تست خود از استاندارد AAC استفاده می‌کنیم. هنگام استفاده ازaptX  تطبیقی -حداقل با FlipBuds Pro- پخش موسیقی از سرویس‌های استریم دچار شکست است که بسیار آزاردهنده است. اما این مشکلات با وجود aptX یا AAC رخ نمی‌دهد. به لطف فناوری حذف نویز، صدای یکنواختی که خیلی بلند نباشد به راحتی خنثی می‌شود. شیائومی میزان حذف نویز را 40 دسی‌بل اعلام کرده است.

بنابراین، FlipBuds Pro در این مورد کمی قوی‌تر از Mi Air 2 Pro عمل می‌کند. اما نمی‌توان تفاوت قابل توجهی بین این دو گذاشت. صداهای خارجی در سوپرمارکت یا مترو در TWS جدید به خوبی کاهش می‌یابند. هندزفری FlipBuds Pro شیائومی نویزهای معمولی در محیط‌های آرام را نیز حذف می‌کند. حالت شفافیت نیز بسیار جذاب است. این ویژگی باعث می‌شود که نویز پس‌زمینه -مانند ترافیک- هنگام دوچرخه‌سواری چند برابر شود که بسیار جذاب است.

باتری FlipBuds Pro دوام بالایی دارد

الزامات فنی هندزفری FlipBuds Pro شیائومی مثل Mi Air 2 Pro توسط شرکت چینی معرفی نشده است. با این حال، شیائومی ادعا می‌کند که این هدفون تا 7 ساعت بدون حذف نویز فعال موسیقی پخش می‌کند. اما این زمان با استفاده از کدک ​​aptX تطبیقی به 6 تا 6.5 ساعت در حجم متوسط ​​خواهد رسید. وقتی حذف نویز فعال باشد، مصرف باتری کمی افزایش می‌یابد و هدفون پس از 4.5 ساعت به طور کامل تخلیه می‌شود.

در استفاده روزمره، هر بار شارژ هدفون‌ها حدود 30% از شارژ کیس را برمی‌دارد. بنابراین، کیس به شما اجازه می‌دهد که هدفون‌ها را 3 بار شارژ کنید. بنابراین اگر کیس کاملا شارژ باشد، می‌توانید در حالت‌های مختلف حدود 18 تا 25 ساعت از هدفون‌ها استفاده کنید. فرایند شارژ حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. (بررسی کنید: بررسی قیمت و خرید بهترین موبایل‌های رده اقتصادی برند شیائومی)

نتیجه نهایی در مورد هندزفری FlipBuds Pro شیائومی

FlipBuds Pro یک جایگزین بسیار خوب برای Mi Air 2 Pro است. شیائومی در این هدفون‌ها از طراحی زاویه‌دار اما مستقل خود فاصله گرفته و گوشی‌ها و بدنه آنها را گرد طراحی کرده است. متأسفانه Flipbuds Pro فقط به رنگ مشکی و با سطحی براق و انعکاسی عرضه شده و اثر انگشت کاربر روی کیس باقی می‌ماند.

با توجه به فیدبک‌های صوتی هنگام تغییر حالت پخش، هندزفری FlipBuds Pro شیائومی بسیار «اروپایی‌تر» و کاربرپسندتر شده است. اما برنامه تنظیمات این هدفون برای گوشی‌های غیر شیائومی همچنان فقط به زبان چینی در دسترس است و برنامه XiaoAI نیز فقط توسط اندروید پشتیبانی می‌شود و گوشی‌های اپل قادر به استفاده از آن نیستند.

به طور کلی، FlipBuds Pro  یک هدفون بسیار خوب با اجرای قابل قبول است که از فناوری حذف نویز و کیفیت ساخت بسیار خوب و طراحی ارگونومیک برخوردار است. بعلاوه، وجود چراغ‌های رنگارنگ LED برای نمایش وضعیت کیس و کنترل‌های اشاره‌ای جدید به سبک Apple iPods Pro برای کاربران بسیار جذاب است. اگر تصمیم به خرید این هندزفری دارید کافی‌ست از طریق صفحه محصولات هدفون  اقدام کنید. علاوه بر این می‌توانید برای بازدید از لوازم جانبی و همچنین گوشی‌های هوشمند جدید وارد صفحه اصلی  فروشگاه ویت موب شوید.