اپل یا اندروید؟ ارزان یا گران قیمت؟ کشف کنید چه مدلی بهتر است و چه مارکی قابل اعتماد تر.

یک موبایل خوب در عین سرگرم کردن شما جای دوربین عکاسی را برای شما خواهد گرفت و همچنین با وصل کردن شما به دنیا شما را در مرکز اخبار قرار خواهد داد.

با لیست بزرگی از مدل های مختلف و قیمت های گزاف مهم است که عاقلانه فکر کنید و انتخاب مناسبی هم داشته باشید تا پولتان هدر نرود.

راهنمای عمیق و کاربردی ما را بخوانید تا کشف کنید چه مدلی از چه کارخانه ای مناسب شماست و برای شما انتخاب هوشمندانه تری است.

چقدر باید برای تلفن همراه هزینه کنم؟

شما میتوانید از 15 پوند تا 1000 پوند روی خرید گوشی موبایل خود هزینه صرف کنید. اینکه چه مقدار پول صرف گوشی موبایل خود میکنید البته فقط به امکاناتی که از گوشی خود انتظار دارید برمی گردد.

پرچم داران

گوشی های پرچمدار با آخرین تکنولوژی ها و کیفیت بالای بدنه و صفحه نمایش بزرگ قرار است چیزی بیشتر از 700 پوند برای شما آب بخورند. این گوشی ها با امکاناتی نظیر تشخیص چهره، شارژ سریع، شارژ بیسیم و ضد آب بودن پرزرق و برق و دوست داشتنی هستند.

مهمترین عنصر این گوشی ها هم اکنون دوربین های آن ها هستند. با دوربین های چند گانه و لنز های ماکرو و عمیق شما قرار است یک تجربه بسیار عالی از عکاسی با این دوربین ها داشته باشید.

میان رده ها

اگر دنبال یک گوشی عجیب و غریب نیستید و عکاسی با موبایل هم زیاد برای شما مهم نیست و با طراحی های معمولی تر و کیفیت صفحه نمایش و عمرباتر یخوب تا متوسط میتوانید کنار بیایید و در عینحال نمیخواهید بعد از خرید یک گوشی موبایل تمام سرمایه خود را رز دست بدهید گوشی های میان رده بهترین گزینه برای شما هستند.

گوشی های مناسب بودجه های کم

خرید یک گوشی با بودجه کم و کیفیت مناسب کار سختی است. در این رنج قیمت هنوز هم میتوانید گوشی هایی با کیفیت صفحه نمایش مناسب و طول عمر باتری بالا پیدا کنید و با دوربین های با کیفیت عکاسی کنید.

واظحا نمیتوان گفت که از چه قیمتی به قبل انتظار گوشی با کیفیت مناسب را نداشته باشید؛ اما میتوان گفت که قبل از خرید با خواندن نظرات و تجربیات دیگران اطمینان حاصل کنید که سراغ یک گوشی بی کیفیت نرفته اید.

IOS یا ANDROID کدام سیستم عامل بهتر است؟

سیستم عامل نرم افزاری است که ظاهر درون گوشی را بهتر میکند و مشخص میکند که شما چه برنامه هایی میتوانید روی گوشی خود نصب کنید. به طور کلی سیستم عامل نقش بزرگی در راحتی استفاده از گوشی های موبایل دارد.

به طور کلی دو سیستم عامل اصلی در گوشی های موبایل وجود دارد: IOS  که بر روی گوشی های شرکت APPLE نصب میشود و اندروید.

Android

اندروید توسط گوگل طراحی شده و توسط طیف وسیعی از تولید کنندگان ، از مارک های بزرگ مانند سامسونگ ، هواوی و موتورولا گرفته تا مارک های در حال رشد مانند OnePlus و Honor مورد استفاده قرار می گیرد. Android بسته به اینکه چه کسی گوشی هوشمند تولید می کند کمی متفاوت به نظر می رسد ، اما اصولا عملکرد یکسانی دارد.

نقاط قوت

استفاده از آن بسیار آسان است ، بسیار قابل تنظیم است و دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه ها ، بازی ها و سرگرمی های موجود در فروشگاه Google Play را فراهم می کند. همچنین تعداد زیادی تلفن اندرویدی وجود دارد که شما میتوانید با توجه به بودجه خودتان از بین آن ها انتخاب کنید.

نقاط ضعف

سابقا اندروید نسبت به IOS در مقابل حملات سایبری و رخنه های امنیتی ضعیف تر بود ،اما این روز ها گوگل امنیت را بالاتر برده است ولیست بلند بالاتری از بررسی را برای برنامه های ارائه شده در Google play برای ارائه دهنده های برنامه های اندرویدی وجود دارد.

Apple iOS

همه آیفون ها از iOS استفاده می کنند و برخلاف Android ، تجربه استفاده از سیستم عامل ios تقریباً در هر iPhone که خریداری می کنید یکسان است. هر سال به روزرسانی های جدید در iOS منتشر می شود ، اما برخی از آیفون های قدیمی ممکن است فقط نسخه های قدیمی تر را اجرا کنند. به عنوان مثال ، به عنوان مثال iPhone 5s فقط از iOS 11 پشتیبانی میکند. اگر آیفون شما قابلیت به روز رسانی ندارد در حال از دست دادن بسیاری از امکانات، بازی ها، برنامه ها و پکیج های امنیتی ارائه شده توسط اپل هستید.

نقاط قوت

یادگیری  استفاده آن آسان و سریع است ، حتی اگر قبلاً از تلفن های هوشمند استفاده نکرده اید. دسترسی به فروشگاه برنامه فروشگاه اپل را فراهم می کند ، جایی که برنامه ها قبل از انتشار مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که استفاده از آنها بی خطر است.

نقاط ضعف

آیفونها اپل گران قیمت هستند. اگر میتوانید با گوشی هایی که مد روز نیستند کنار بایید میتوانید سراغ نسخه های قدیمی تر بروید. همچنین به دلیل پشتیبانی نکردن از حافظه جانبی بهتر است هنگام خرید به ظرفیت حافظه ای که مورد نیاز تان است به خوبی توجه کنید.

چه اندازه تلفنی باید بخرم؟

گوشی های هوشمند معمولا صفحه نمایش بزرگی دارند. گاها بعضی افراد این بزرگی را دوست ندارند و دنبال گوشی هایی با سایز کوچکتر و قابل استفاده با یک دست هستند که در جیب هم به خوبی جا شوند. اگر شما هم جزو این افراد هستید ، یک گوشی با صفحه نمایش 4.5 تا 5 اینچی برای شما مناسب است. اما اگر دوست دارید که در وب گردی، بازی وتماشای فیلم یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشید بهتر است سراغ صفحه نمایش ها 5.5 تا 6.5 اینچی بروید.

آیا بهتر است که یک گوشی دسته دوم بخرم؟

تا جای ممکن نه؛ هرچند یکی از راه های دریافت تخفیف خوب در تلفن ، خرید گوشی دست دوم یا مدل مرمت شده است ، که معمولاً تلفنی است که مورد استفاده قرار گرفته است اما به حالت “جدید” بازگردانده شده است یا به سطح خاصی از کیفیت درجه بندی شده است. بازار تلفن دست دوم محبوبیت زیادی دارد ، اما باید مراقب آنچه خریداری می کنید باشید.

آیا به گوشی ضد آب نیاز دارم؟

برای خیلی ها این یک گزینه ضروری است. شاید برای تان پیش آمده باشد که گوشی تان در سینک ظرف شویی افتاده باشد و 48 ساعت بعدی را به امید و آرزوی اینکه اتفاقی برای گوش تان نیافتاده باشد گوشی تان را رد سطل برنج قایم کرده باشید. هر چند این آپشن جزو آپشن های ضروری به نظر میرسد اما فقط مدل ها گران قیمت و به روز تر از چنین آپشنی پشتیبانی میکنند.

در نظر داشته باشید که برخی از تلفن ها نسبت به سایرین ادعای سطح ضد آبی بالاتری دارند. به عنوان مثال ، اپل می گوید آیفون 8 و 8 پلاس می توانند تا 30 دقیقه در زیر 1 متر آب قرار بگیرند و همچنان به کار ادامه دهند ، در حالی که سامسونگ می گوید که Galaxy S8 و S9 هنوز هم پس از فرو رفتن در 1.5 متر آب برای همان زمان کارایی خود را مطلوب نگه خواهند داشت.

جالب اینجاست که ما شاهد چند گوشی میان رده دیگری هستیم که دارای خاصیت ضد آب هستند. سامسونگ گلکسی A5 (2017) دارای رتبه IP68 است ، و نسبت به سری S به آب مقاوم تر است. این رتبه بندی همچنین باعث می شود که این گوشی نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس ضد آب تر باشند. قابل ذکر است که برخی از تلفن های گرانقیمت مانند OnePlus 7T به هیچ وجه ضد آب نیستند.

کدام برند تلفن همراه قابل اعتماد تر است؟

بزرگترین مشکلی که مردم با تلفن های همراه دارند مربوط به باتری ها هستند. از هر پنج گوشی که موردم از عملکردشان نارضایتی دارند یک موردشان از عملکرد باتری ناراضی است.

ما در اینجا چند مورد از مدلهای قبل اعتماد و مناسب را معرفی خواهیم کرد:

Samsung Galaxy S10

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

دوربین: یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسل تله فوتو، 12 مگاپیکسل لنز ultrawide در قاب پشتی و 10 مگاپیکسل لنز عکاسی عمق در جلو.

حافظه: از 128 گیگابایت

پرچم دار جدید سامسونگ با حافظه قوی و سه دوربین عکاسی فوق العاده و سایز صفحه مناسب  قیمت یک پرچمدار و امکانات آن را نیز دارد. و نسبت به نسخه ارزان تر خود یعنی Galaxy S10e از صفحه نمایش Edge برخوردار است.

Samsung Galaxy S8

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

دوربین: یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی و8 مگاپیکسل لنز عکاسی عمق در جلو.

حافظه: از 64 گیگابایت

گلکسی اس 8 ممکن است قدیمی باشد ، اما از آنجایی که اکنون تقریباً با نیمی از قیمت اصلی در دسترس است ، تعجبی نیست که هنوز هم بسیار محبوب است. سری S8 شاهد معرفی یک طراحی جدید بود؛ سامسونگ با معرفی صفحه نمایش Edge بیشترین استفاده از صفحه نمایش را با کم کردن کناره ها بار یکاربران ممکن کرده است.

در این گوشی خبری از دوربین هایی که در گوشی های جدید پیدا خواهید کرد نیست. اما با توجه با اینکه سری S9  نسبت به S8 از تغیرات کمتری برخوردار بود عادلانه است که بگوییم این گوشی انتخاب مناسب و به جایی است.

Apple iPhone XS

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

دوربین: یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی و 7 مگاپیکسل لنز عکاسی عمق در جلو.

حافظه: از 64 گیگابایت
اپل در جدیدترین سری تلفن های خود سه مدل را معرفی کرده است. XS همراه با مدل ارزان تر XR و مدل بزرگتر iPhone XS Max به بازار معرفی شده است.

جالب اینجاست که این سری به همان سرعتی که اپل امیدوار بود دل و ذهن را مجذوب خود نکرد. شاید به این دلیل باشد که آیفون X اکنون با تخفیف خوبی در دسترس است و XS تا حد زیادی یک نسخه ارتقاء داده شده تکراری است.

Apple iPhone 7

اندازه صفحه نمایش: 4.7 اینچ

دوربین: یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی و 7 مگاپیکسل لنز عکاسی عمق در جلو.

حافظه: از 32 گیگابایت

اگر تمایلی ندارید یا قادر به خرج کردن پول زیاد برای  گوشی های جدید اپل نیستید ، تنها نیستید. دلیلی وجود دارد که آیفون 7 همچنان یک گوشی محبوب باقی مانده است. در نظر بگیرید که به نظر می رسد بسیار شبیه به جانشین مستقیم آن ، آیفون 8 است ، پس درک این مسئله که چرا iPhone 7 گزینه به صرفه تری است سخت نیست.

سایر برند های تلفن همراه: هواوی ، موتورولا ، گوگل و…

در بازار تلفن های همراه هوشمند به جز سامسونگ و آیفون انتخاب های با کیفیت و مناسب زیادی وجود دارند، در اینجا چند مورد از این موارد را به شما معرفی میکنیم.

هوآوی

هواوی که اکنون در انگلستان مستقر است ، دارای طیف وسیعی از تلفن های همراه در قیمت های مختلف است. از P30 Pro رده بالا تا Y6 مناسب برای کیف پول. اگرچه باید دقت زیادی در انتخبتان به خرج بدهید؛ چرا که تفاوت زیادی بین بهترین گوشی هوآوی و بدترین گوشی هوآوی وجود دارد.

موتورلا

این برند تجاری که تمرکز زیادی در تولید گوشی های اقتصادی دارد.در بین افرادی که قصد ندارند هزینه زیادی برای گوشی موبایل بپردازند بسیار محبوب است. هرچند لازمبه یادآوری است که باید دقت بسیار زایدی در انتخاب خودبه خرج بدهید.

گوگل

گوگل بیشتر از کمیت به کیفیت اهمیت میدهد. هر چند تعداد گوشی هایی که گوگل تولید میکنند محدود است اما این شرکت و محصولاتش محبوب کسانی است که به عکاسی با موبایل و به روز رسانی نرم افزار اهمیت بالایی میدهند.

[yasr_visitor_votes size=”small” postid=”7363″]